I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

19 november 2009

Värmande kudde

Det brukar alltid bli något sorts pysselprojekt varje år vid den här tiden på året.

Igår kväll satt jag och min dotter Hannah och sydde små vetekuddar, efter hennes design, lätta att göra och de blev så söta! Perfekt tips på presenter till jul.



 Det var en ren tillfällighet att det blev vetekuddar. Jag hade egentligen tänkt börja med ett annat projekt, men när jag ramlade över några påsar med bovetekorn i affären härom dagen började genast en idé ta form.



Min dotter och jag använder vetekuddar flitigt. De är så varma och sköna mot en stel nacke eller rygg. Dottern föredrar att värma kudden om kvällarna, lagom till sängdags. Hon sover gott med den kan jag lova.



Eftersom det snart är jul provade vi några olika grandekorationer...







Kanske inte så praktiskt vid användning så vi nöjde oss med en liten rosett på toppen.





Vi använde kakmått till mallar. Sy en innerkudde till vetet (ska vara lite mindre) och stoppa den i yttertyget. Fyll med bovete och sy igen för hand.

Tyget har jag haft i åratal och band o knappar har jag fyndat på loppisar. Bovetet är till och med ekologiskt... bättre än så kan det väl inte bli med tanke på återvinning?

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint du har gjort.
Kram Lotta