I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

2 december 2009

Julstrumpan

Julens projekt i år är julstrumpan.

Bestämde mig för att det var dags att sy några nya till ungarna. De gamla är lite slitna och det vore kul att förnya sig lite. Ungarna var inte helt med på noterna i början, de älskar sin gamla strumpor - och det är ju bra - men efter att ha sett projektet växa fram har de nyfiket undrat om det där är "min strumpa" jag håller på med :)

Först var jag tvungen att få lite inspiration förståss. Det finns många fina strumpor där ute...


Bilder från Country Living och Martha Stewart


Alltid svårast att börja även om man har en idé om hur det ska se ut. Men här är resultatet av en veckas knep och knåp.



Strumpor till hela familjen :)

 

Hannahs egen design med stjärnor


 

Bara min...




En present...



Kevins strumpa




Lassestrumpa...




Känner mig ganska nöjd faktiskt. Nu är det upphängningen kvar.


1 kommentar:

Carolyn sa...

Hi Sanna,
I love the Christmas stocking you made and great inspiration photos too.
Christmas in Sweden looks really beautiful.The Christmas market is amazing!
The Swedish butterballs is just what they were called in my Robin Hood cookbook-I'm not sure why. They do have other names here such as mexican wedding cakes or pecan butterballs.They are good though and easy to make.
Your blog is lovely!
Carolyn