I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

27 november 2011

Advent



Tiden är inne...

nu får vi tända första ljuset i Advent.

Advent betyder ankomst. Enligt tradition i kyrkan är Advent tiden för fasta, förberedelse och väntan inför firandet av Jesu födelse vid Jul.

(Källa: Wikipedia)






Det har blivit en adventslåda av min gamla trälår. Jag har svårt att hålla mig till de mer traditionella ljuslådorna utan har olika varianter varje år. Den här blev jag nöjd med.





Nu har jag gått igenom mina kartonger med julgrejer och bestämt att en del får ligga kvar medans annat ska skänkas bort. Det är på tok för mycket saker i de där lådorna... av någon konstig anledning ;)


Trevlig Advent!

I eftermiddag äter vi nybakta saffransbullar och tar en promenad till stan och tittar på skyltningen.

5 kommentarer:

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jättefint arrangemang!! :)

Mysigt det låter med nybakta saffransbullar. Här blir det nog mest innemys idag för det stormar och regnar ute så får se om det blir nån julskyltning.

Ha en riktigt glad advent vännen!
KRAM

Unknown sa...

You have a beautiful style Sanna! Please come over tomorrow and help me.
Oh and bring the bread too.
Happy week to you~xoxo~SueBee

Gugis Pärlor sa...

Hej Sanna!

Vacker ny header! Här möts jag av julstämning till max... Vad flink du har varit!! Mmm.. låter smaskens med nygräddade saffransbullar ;O)

Kram Gugi

A House With A View sa...

Ja gud vad fint det där blev!!!!! Superfint med den gamla trälåren, så stämningsfullt!!! Låter som du haft en riktigt trevlig eftermiddag :)))) Mums!

ps. kul att du vill vara med i min utlottning!!

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Wendy sa...

Simply Beautiful. I love it!