I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

22 augusti 2012



Afrikansk lilja

eller kärlekslilja har jag hört att den här växten heter.

Den har blommat så fint under sommarmånaderna men nu har den i stort sett vissnat ner. En lökväxt har jag förstått att det är och jag skulle gärna vilja veta om den klarar att planteras ut. Någon som har erfarenhet?

























Passar på att visa er en skylt jag köpte av superduktiga och kreativa Sofia i somras när Violan hade vintageloppis i sin trädgård. Nu är inte mitt kök öppet dygnet runt, även om vissa i familjen tycks tro det..hmpf! Ibland undrar jag om det är något slags hotell- och serveringsverksamhet man driver. Vaddå "ingen mat i kylskåpet"? Handla?? Har väl annat för mig.. ;)


Den vita löparen kommer från Svanefors och köptes i Violans vackra gårdsbutik.






Ute vräker regnet ner och njäe det ser nog inte ut att bli någon chans till sol idag. Men dagen är ju inte slut än. Förresten, roligt att ni gillade mina turkosa möbler. Det ska bli kul att ställa ut dom och möblera i vår. Jag håller er på sträckbänken till dess.


Ha en bra dag!


9 kommentarer:

Unknown sa...

Hi Sanna, I don't know anything about Lily's, yours looks great to me. Your photo's are great!!
We are having lots of rain everyday, that's usually we just have a afternoon storm and it's done. And a hurricane is on it's way!! Summertime in full force!! So I'm cleaning out!! 3 trips to Goodwill and lots going curbside.
Gotta go...
Hugs to you..

Sofia sa...

Halloj!
Tackar för den fina reklamen! Sååå roligt att se "sina" prylar hemma hos nån annan... och, vad fint du har det i köket! Verkligen! Tyvärr kan jag nog ingen om den blomman.... har aldrig haft en sån!
Ja, här tror tydligen alla också att det är öppet typ dygnet runt! Det är ett farligt springande i skafferidörren! Borde sätta på hänglås...
Kram kram
Sofia

A House With A View sa...

Inga turkosa möbler, ingen guidning i Tinas gästhus, haha!!!! Såååå fina foton från köket!! Ser så ombonat och mysigt ut! Gillar blomman men jag vet inget om den tyvärr så jag kan inte hjälpa dig i frågan... Gillar den rostigt charmiga skylten också - läcker inredningsdetalj!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Systrarna Hjertén sa...

Nej, ingen koll på blomman men jag gillar ditt kök!

Gugis Pärlor sa...

Blomman känner jag tyvärr inte till... Jag har en blå kärlekslilja som jag övervintrar i förrådet men den ser inte ut som din blomma. Jag har sett ngn liknande variant på skylt och tänkt att den vore rolig i köket. Jag kan tänka mig att möblerna du målade i förra inlägget kommer att bli så fina och iögonfallande att det kommer att bli svårt att slita sig från dem i första taget (fniss)

Kram Gugi

Tina sa...

Har sett blomman som snitt hos syrran men vet inte hur man sköter den...
Här är det rena hösten idag, vindar och grått...

kramen

Rosa i huset i vitt sa...

Känner inte till blomman ..men gillar ditt kök ..så fint och visst gör hon härliga saker Sofia..har också handlat lite från henne
Ha en bra dag
Kram Rosa

X sa...

Oj vilka läckra bilder och mysigt hem du bjuder på, helt i min smak;)

Den Afrikaska liljan vet jag intenting om men visst är den fin!

Ha en bra dag/Kram Lussan

Celestial Charms sa...

Hi Sanna,
I don't know a thing about African lillies, but I do know that they sure are pretty!
Have a great day.
Maureen