I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

30 april 2010

Våreld


Idag är det sista dagen i april och det betyder Valborgsmässoafton! Vi firar våren genom att gå till Hembygdsgården. Det är en tradition som vi har haft sedan vi flyttade hit för 15 år sedan.

Båda barnen är med i scoutkåren och de ska gå i parad med facklor tillsammans med musikkåren i spetsen. Framme vid platsen samlas alla scouter med facklorna runt en stor tunna fylld med ved och på given signal tänder de brasan tillsammans. Väldigt högtidligt.





Det är ett festligt tillfälle med mycket folk. Det ordnas lotterier, korvstånd, underhållning och så har museet öppet för allmänheten. Många värmer sig framför elden, småpratar och lyssnar på musikkåren som spelar. Som avslutning firas våren in med ett storslaget fyrverkeri som aldrig tycks ta slut.

Sedan går vi hem och värmer oss ;)

Trevlig helg!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Annelie sa...

Valborg har jag inte firat på 15 år. Så mysigt det låter och så kul att läsa om hur ni kommer att fira. Det är sådana här inlägg som jag bara älskar, där jag får lite mer närhet till Sverige och jag känner att jag får uppleva lite som jag annars missar.
Ha en himla trevlig Valborg, Sanna!
Kram,

Annelie

Annelie sa...

Hej Sanna, igen!
Skrev om Valborg i min post, inspirerad av dig och kände ett behov av att sprida Sverige. Linkade till ditt inlägg.

Annelie

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas att du fick en fin kväll.
Kram Lotta