I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

28 april 2010

I Love Pie


Åh vad jag tycker om den här bilden!

Ett härligt skåp full med smarriga pajer bakade på amerikanskt vis. Det är något speciellt med deras pajer. De är stora, fylliga och ser så himla goda ut, oftast med ett dekorerat pajskal ovanpå.



 Mmm nu börjar jag känna av baksuget igen ;)

Tänk när jag kan baka pajer av den första rabarbern med sina röda spröda stjälkar... blandad med söta jordgubbar... och en klick vaniljkräm till åh så gott!

Eller den berömda blåbärspajen... som är ett kärt sommarminne från när jag var barn. Varje sommar när moster Linnéa (som egentligen är min mammas moster) kom ut till landet och hälsade på sin syster (min mormor) så visste vi att det snart skulle bjudas på blåbärspaj som hon alltid bakade av nyplockade blåbär direkt från skogen. Den pajen är svår att slå!




I månadens Country Living finns nya recept med härliga pajer att baka. Vad sägs om Key Lime Pie, Mississippi Mud Pie, Chocolate-Pecan Tartlets, Shaker Lemon Pie och Hoosier Sugar Cream Pie?


 
Photos Marcus Nilsson


Bara sätta igång och baka då... :)


Vad har du för favoritpaj?


Posted by Picasa

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mango key lime pie! I'm ashamed to say it but my grocery store makes it for me.

Carolyn sa...

I love many different pies but peach cream pie is definitly very high on the list.

Carolyn

Annelie sa...

Favoritpaj??? Måste man välja? Nä, det går inte.