I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

7 oktober 2010

Höstkrans


Hejsan!

Hoppas allt är väl med er.


När jag tittar ut idag är det regnigt och gråmulet och jag vill inte gå ut. Utomhus intar naturen en alltmer gul, röd och orange färg. Gräsmattan är prickig av löv som fallit till marken. Jag tänder ljus och vi myser en stund innan det är dags för barnen att gå till skolan. Det känns att vi är inne i oktober.









 
Nu har jag varit flitig med saxen igen;)


Kommer ni ihåg mina lövformar?
 




Det visar sig att man kan använda dom till mer än att baka kakor med...







rita, skära, klippa...






och limma lite...





... så får du en höstkrans.

Rena terapiarbetet för mig :)

~~~


Ha en skön torsdag mina vänner!


PS. Någon mer som haft problem med Blogger i veckan?

Posted by Picasa

7 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Hej Sanna!

Härlig höstkrans! Fiffigt att använda kakformarna ;O) Här blåser det rejält men det är i a f uppehållsväder. Blogger har bråkat för mig oxå isynnerhet när man ska skicka kommentarer och logga ut ur sidan. Bilderna har gått att ladda upp men jag vet att någon har haft problem med det. Hoppas det är tillfälligt strul!

Kram Gugi

Unknown sa...

Good day to you Sanna! You are just too smart.
Hope you are having a good day!
KarenSue

Systrarna Hjertén sa...

Smart och snyggt!

Mvh
Frida

A House With A View sa...

Vad fiffig och pysslig du är Sanna!! Blev ju jättefint ju! Bra fantasi och initiativ!!

Här hemma förfaller allt, jag hinner inget!!

Stoor torsdagskramiz aka

Annelie sa...

Så pyssligt fint du gjorde av höstlöven!
Det märks att du har ett pysselsinne. Hade nog aldrig kommit på att göra en lövkrans med mina kakformar - de är ju till för kakor, fniss.
Känns här med att hösten verkligen är här. Mulna dagar kan det vara ganske dystert, men när solen är ute, då är det som om naturen står i lågor. Vackert som sjutton.

Kram och trevlig helg, Sanna!

Annelie

Celestial Charms sa...

Beautiful paper cutouts you created. Those cookie cutters sure are coming in handy! Have a wonderful rest of your weekend.
Maureen

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh, vore det inte mysigt om vi inte bodde så ruskans långt ifrån varandra - två "pysslingar" som jag tror skulle kunna ha väldigt trevliga pysselkvällar ihop. Ehm, du kanske kan ta med dig några hembakta muffins...? ;-D

Keep on pyssling, så hörs vi snart igen.
Stor kram,
Helena, som så sakteliga börjar bli människa igen efter tidernas flunsa - jisses vilken monsterinfluensa!