I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

1 oktober 2010

Chunky Cookies


Fredag - så härligt :)

Idag skickar jag med er en trave kakor att knapra på till kaffet.


Receptet är väldigt enkelt och du hittar det HÄR och om du är lycklig ägare till en amerikansk måttsats (cups) så blir livet ännu enklare! ;)

Tursamt nog hittade jag en sats med cups-mått i en loppisbod för några år sen. Den håller jag hårt i ska ni veta haha!





Jag känner mig lite petig och väljer ut M&M:s i höstens färger...



Rullar bollar...




... och ut ur ugnen kommer den godaste chokladigaste nötigaste kakan nånsin...



Men, vart tog färgen vägen?? :(


Ha en trevlig fredag!

Posted by Picasa

11 kommentarer:

Annelie sa...

Älskar Bakerella!
Måste medge att jag aldrig bakat nåt, bara dreglat.
Men websidan är ju bara för fin och mysig.
Ser väldigt gott ut Sanna - jag njuter av dem till mitt morgonkaffe. :)

Fint att du valde höstfärger till dina kakor. Du har tillochmed en orange rubber spatula.

Trevlig helg och kram!

Systrarna Hjertén sa...

Det vattnas i munnen!

Mvh
Frida

Annelie sa...

Menar du färgen på m&m? Eller har du svenska Nonstop? Kanske det har med det att göra. Se, nu kommer jag att tänka på dig varje gång jag ser m&m.

Sanna - My Blueberry House sa...

Annelie: Måste ju "styla" lite när man nu hade en orange slickepott i lådan hihi! m&m:s har jag använt, färgen blev antingen väldigt blek eller försvann helt, vad har hon för knep, Bakerella..?

Gugis Pärlor sa...

Tack för tipset! Bakerellas sidor har jag aldrig träffat på förr så det är en ny bekantskap ;O) Dina kakor ser goda ut. Gott med nåt läckert inför helgen!

Kram Gugi

PCovi sa...

In your tummy!

I think I might have to wander into my kitchen...

A House With A View sa...

Men vilka hääärliga foton!! Jag är så kass på att baka men min inspiration väcks lätt när jag ser sådana här fina bilder...

Önskar dig en skön helg, och tusen tack för dina fina kommentarer i min blogg!

Kramiz aka

Celestial Charms sa...

These look fantastic. My children love M&M's, and I love chocolate. I can't wait to make these morsels. Have a wonderful weekend.
Maureen

Unknown sa...

Hejsan!
De där kakorna såg underbart goda ut. Har bara ett problem när jag bakar, håller nämligen alltid på att nästan äta upp smeten. Jag älskar kaksmet.
Du har förresten en väldigt trevlig blogg.
/Camilla

Unknown sa...

Hi Sanna! These look awesome and I will be trying them but they have to wait a while. I made cookies the other day and my daughter eat 7! She had a melt down because she felt so bad. Oh well. Self control!
Hope you have enjoyed your Sunday!
Hugs my friend,
karenSue

Annelie sa...

Men stackars Sanna! Det måste gjort ont.
Försiktigt med kniven. Fast, måste erkänna att jag själv tappat kniv i golvet. Flera gånger faktist, är ganska klumpig.
Hoppas det läker fort. Och, kul att du hittade pumpa att laga mat med.

Kram