I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

6 december 2011

Italiensk delikatess



Biscotti

med ju(v)liga smaker


Nu har även jag provbakat den italienska skorpan
och. de. blev. sååå. goda!!


Nu ligger pepparkakan risigt till...





Receptet tog jag från Vinterns söta av systrarna Eisenman.


Den gula är smaksatt med saffran, rivet apelsinskal och flagad mandel. Den bruna (som är lite mesig i färgen) är smaksatt med pepparkakskryddor (mald nejlika, kanel, ingefära).

De här ska jag baka fler av och prova andra smakkombinationer framöver. Väldigt enkla att göra. Får nog öva lite på formen, mina blev så platta - inte alls som orginalet.


Ha en fin dag!


I går kväll dalade det ner stora vita flingor och nu ligger det ett tjockt lager på backen.
Får vi se om snön är här för att stanna... blir det en vit jul tro?


Tack för fina kommentarer om mitt kök. Vad snälla ni är! Nu törs jag nog visa er fler bilder :)

KRAM

5 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Snö är alltid välkommet iaf denna tid på året... önskar att vi hade lite mera för tillfället bara typ 2 mm tjockt täcke ;O( Ser goda ut dina biscottis! Här njuter vi av glögg och läckerheter till självständighetsdagens ära och tittar på frasande långklänningar på slottsbalen...

Kram Gugi

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vinterns söta har ju jag också!!

De gula ser sååå smarriga ut fast de bruna är säkert lika goda :))

Ha det fint!!
Kram på dig

Wendy sa...

Mmmmmmmmmmmmmm those look like they would be perfect with a cup of coffee!

A House With A View sa...

Klart att du törs visa oss fler bilder Sanna, du har så himla god smak, både på utsidan av huset som invändigt!! Jag har hämtat määängder med inspiration från dig så fler bilder tack - på allt!! :))) Mumsiga skorpor och så fina bilder och här sitter jag och sjunger till din musik som spelas, haha!!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Celestial Charms sa...

Oh Sanna,
I so love Italian biscotti. I like to make a chocolate version for my children. Yours look delicious!
Maureen