I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

24 januari 2012



Lager på lager och snygga effekter.

Någon mer än jag som tycker det är roligt att leka med bildredigering?

Genom Picnik kan man göra en hel del redigeringar och coola grejer med sina foton. Tyvärr är det snart slut med den förmånen, meddelades det i dagarna via e-post. Den 19 april 2012 stängs Picnik ner. Så synd!

Vad ska man nu hitta på??

Hittills har jag använt mig av "de tre P:na" - Picasa, Picnik och Pixlr.

Nu undrar jag om ni har tips på andra program?

Jag vet att det finns en hel därute, men finner det ganska snårigt och lite småjobbigt får jag erkänna att sätta mig in i det hela. Helst vill jag ha något enkelt, överskådligt som inte tar en massa komplicerad tid och som dessutom stavas g-r-a-t-i-s . . .  ;)





















Så hann jag inte mer än få frågan, fundera på den själv och ställa den, så dök det upp några förslag från en annan bloggare i en annan del av världen. Kika in hos Susan med bloggen Between Naps On The Porch. Hon har gjort en liten förundersökning åt oss och lagt ut några tips om vad vi kan använda istället. OCH, som om inte det vore nog så bra, fick jag nyss tips av bloggvännen Aka som också har bra förslag! Kika in hos henne också när ni ändå är på gång. Tror hon kommer med ett inlägg om det framöver.

Så bra med bloggare, för det finns alltid någon som vet mer än en själv och ger svar direkt, eller hur!!??






Tillsvidare kommer snåljåpen i mig fortsätta använda Picnik och passa på att utnyttja premium-funktionerna som nu är helt gratis!


Ha en fin dag alla!

kram




6 kommentarer:

A House With A View sa...

Ja herregud vilket snår av olika val av programval!!!!! Jag skulle gärna ha haft picnik kvar, buhu!!!! 'Tack för tipset om länken!!! Ska gå in och kika där! Jag gör nog inget riktat inlägg om detta tror jag, befinner mig i total förvirring, haha!!!! Men mitt senaste inlägg är gjort med det nya programmet:))

Kraaaaaaaaaaam aka

Tina sa...

Bildredigering är jättekul!
Jag använder sällan Picnic men om de har fler val nu så kanske jag skulle pröva igen..
Har Photoshop o Photascape annars, funkar bra!

Ha det gott/Tina

Maria sa...

Hej Sanna och välkommen till Marias Hörna. Kul att du också skrivit om dessa program. Skall kolla hos Aka vad hon hittat på. Följer ju hennes blogg. Det nya programmet hon talar om är det från Susan? Kollar detta också brukar ju vara där inne också. Ha de gott i bloggvärden. Kram Maria

Unknown sa...

Hej Sanna och kul att du hittade till oss! Framför allt kul att du vill följa vår resa med gården... Vilken fin och härligt vintrig header du har!

Ha en fin kväll

Kram Linda

Anonym sa...

HEjsan!
Jag anvander photoscape som ar gratis, du bara laddar ner det fran natet. Kanske det kan vara nat!
Kram Bodil

Gugis Pärlor sa...

Tjenixen! Bildredigering för mig ska absolut inte ta tid och det program som jag mest använder är Photoscape som jag blev förtjust i direkt... Någongång har jag kikat in i Picnic men eftersom premiumfunktionerna inte har varit tillgängliga utan att betala har jag inte gjort mycket där.. Menar du faktiskt att de är tillgängliga nu? Det måste kollas!

Kram Gugi