I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

18 december 2012


Christmas Tree Ornaments

Ikväll tar vi in julgranen.

Vi brukar ta in vår gran ungefär en vecka före Julafton, så hinner vi njuta av den och förhoppningsvis slipper vi de värsta barren. Redan efter förra julen hade jag bestämt vad årets färgtema skulle bli, hihi, vissa saker är man tidig med! Det är ju superviktiga grejer det här..  ;))


Här får ni ett smakprov på vad som kommer hänga i min gran.





Årets färger är guld, brunt, brons och en släng rött.
















Jag lägger inte ner någon stor förmögenhet i mitt julgranspynt. Ofta finns det påsar eller förpackningar att köpa på loppisar med fina glaskulor för en tia eller tjuga. Äldre glaskulor kostar lite mera som t ex de röda kottarna och de droppformade glaskulorna, men än så länge går det fynda bra här omkring.


I år hade jag tur, för ingen annan ville ha "mina" färger :)


Önskar er alla en fin dag!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad tidiga ni är med granen, här kläs den dan innan julafton. Vilka fina dekorationer, lite originella, gillar de svarta med blommor, men alla är fina på sitt sätt! Ät inte för mycket julgodis nu, för då får ni gå till "Per i hagen" och så vill ju mormor smaka åxå! Glöm inte henne! Ha en bra dag, kram!

Melody and M.E sa...

Måste bara skriva att dina bilder är SÅ FINA!
Ha en bra dag!
Melodys matte

Sofia sa...

åh... underbart!!!
Så fint med härliga mustiga färger....
Ja, och vet du vad? Här barrar min lilla gran redan!!!! Funderar starkt på att slänga ut den och ta in en ny.... Jag hade köpte en som var planterad och trodde den skulle hålla sig fin länge... Dumt val!
Vi får se hur jag gör...
Kramis
Sofia

Tant Åsa sa...

Snyggt med brunt, lyxig känsla. Här blir det samma som förra året. Men nästa år kanske det blir lite nytt, det är alltid roligt att förnya sig. Kramar från Åsa

Gugis Pärlor sa...

Hejsan! Du är ju riktigt proffs när det gäller att göra julkort.. Otroligt läckra! Nu får du starta affär ;O) Smart att satsa på färger som är ute.. de är nog inne nästa år ska du se! Jag har på känn att din gran kommer att glänsa och stråla av bara den... Vi funderade på granen idag också, ska vi eller ska vi inte? Konstaterade att vi inte kommer att va hemma värst mycket denna jul så nu står valet på äkta eller plast? Jag tycker förstås att granen ska va en riktig gran, älskar doften och den symboliserar JUL för mig. I vilket fall som ska den in i helgen ;O)

Kram Gugi

Tina sa...

Vilken läcker blandning!!
Jag köper ofta nya på rean, sedan glömmer jag av dem till nästa år och det är alltid lika kul att hitta dem igen!

kram