I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

22 december 2012



Oh Christmas Tree

Vad vore julen utan en gran så grön och grann.






Årets exemplar hade stått bättre kvar ute på verandan för den barrar något enormt! Den blir nog inte så långvarig inomhus befarar jag. Men, just nu är den i alla fall väldigt vacker att se på iklädd sin guldglimmiga kostym.







Julkule-stjärnan är upphovet till årets färgval som går i brunt, guld, brons och rött. De långa pärlbanden jag tänkt hänga i granen blev alldeles för tunga för de späda grenarna, dessutom fick jag inte fason på "hänget" så de åkte ner i julkartongen igen. Det blev finare utan. I bakgrunden står skåpet vi baxade hem från en loppis tidigare i höstas.







Ha en bra dag!

***

Happy Christmas!


4 kommentarer:

Sofia sa...

Men så fint!
Ser lite Engelskt ut, tycker jag!
Nu till dina frågor... Jag använder silikon att limma med... och det är tapet i köket!
Önskar dig och familjen en underbar JUL med mycket mys och god mat!!!
Kram Sofia

Tina sa...

Så kul det var at få se kulorna irl, ja i granen då!

Bästa julekramen o God Jul!

Gugis Pärlor sa...

Hejhej Sanna!

Det blir genast julstämning i huset då granen är klädd och på plats... Färgvalet är som gjort för din fina gran! Jag har också svårt med band och girlanger i granen.. de gånger när jag har försökt få fason på sånt har det alltid slutat med att det packas ned i lådorna igen ;O) Årets gran blev som sagt en plastvariant. Idag har jag varit på jakt efter juldofter i alla tänkbara former; doftljus och wunderbaum, hihi. Månne inte det blir julkänsla i år med??

Kramis

Bodil sa...

Hejsan!

Vilken fin gran ni har.
Jag ville brar titta in och önska dig en riktigt God Jul.
Kram Bodil.