I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

21 februari 2011

Sportlov


Hejsan!


Nu har vi sportlov här i Östergötland.


En hel vecka fylld av sportaktiviteter om man så vill. Men ärligt talat har vi tröttnat på vinter och kyla här hemma. Ungarna har blivit "för stora" för att gå ut i snön och "leka" (enligt dom själva) och de börjar bli ganska svårflörtade (rentav omedgörliga..) när jag föreslår något. De vill hellre vara inomhus, träffa kompisar och hänga vid datorn... är det så här det är att ha tonåringar i huset? ;)




Bilder lånade från MS Office online.



Många reser bort och spenderar veckan på någon skidort. Själva stannar vi hemma - med fast mark under fötterna ;) Vi har aldrig varit tillräckligt intresserade av skidåkning (personligen tycker jag det ser rent livsfarligt ut hehe) för att ge oss ut i skidbacken. Kunskaperna är minimala! Vi skulle nog se ut som Bambi på hal is allihop och bryta varenda ben i kroppen OM vi någon gång skulle försöka haha! Kan inte låta bli att tänka på kultfilmen "Sällskapsresan Snowroller" i detta sammanhang. Kommer ni ihåg?







Så här spenderade vi förmiddagen istället:




Nygräddade våfflor, grädde och blåbärssylt

i solskenet från köksfönstret som värmer gott!



Ha en skön vecka!

Posted by Picasa

4 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Åh, våfflor är ju världens bästa sportlovsmat vet jag ;O) Sällskapsresan-filmerna är snart utnötta i vår familj...hihi. Dottern kan nog dom utantill vid det här laget! Jag håller med, det är nog bäst att stanna kvar med fötterna på jorden. Jag med min höjdskräck tycker ju att en 50 metersbacke tar priset ;O) I vår by finns en slalombacke på just den höjden. Ännu har jag inte tagit mig upp till toppen, så gott som spyfärdig vid halva etappen...;O)

Ha ett fint sportlov!

Kram Gugi

Systrarna Hjertén sa...

Här är det sportlov nästa vecka, då ska det bli plusgrader tror jag ;(

Jag gillar egentligen vinter men i år har barnen varit sjuka i flera omgångar så vi nästan missat alla fina vinterdagar (de passade på att vara friska när det var plusgrader), så nu vill jag ha vår!!

Ser smarrigt ut med våfflor!

/Frida

Helena, The Swenglish Home sa...

Jamen åh så trevligt det låter: våffelmums och filmmys, INNE i VÄRMEN. Skida och förfrysa tårna kan de ju göra, de andra där ute... :-D

Skämt åtsido tycker jag faktiskt att det är roligt att åka skidor, men har aldrig varit någon desperat fantast, då jag mycket hellre sneglar på varma resmål.

Gillar ditt citat under headern också... tror jag skall anamma det också, för någon "quitter" vill man ju inte bli känd som...!? :-D

Kram på dig, tusen tack för rara ord om boken och må så gott i sportlovsmyset!
Helena

A House With A View sa...

Haha, såg nyss våfflor i en annan blogg också, jag dör, dregel dregel :) Äääälskar våfflor! Och ooooom jag känner igen mig i din beskrivning på ungdomarna, på pricken! Datorn hägrar framför allt vad utomhusaktiviteter handlar om...

Stooooor kramiz aka