I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

2 juni 2010

Gjuta i betong


Har någon av er gjutit i betong?

Det ser himla kul ut!

Nu har jag hittat en bok som inspirerar mig till att prova. Den heter "Betong - en gjuten hobby" och ges ut av bokförlaget Semic. Massor av idéer i denna bok och man kan gjuta i vilket material som helst. Här är det bara att låta fantasin flöda :)



av Susanna Zacke och Sania Hedengren


Du kan gjuta fågelbad, skålar, ramar, sittbänkar, bord, smycken, markstensplattor, ljusstakar, parasollfötter, krukor, prydnadsföremål till trädgården och mycket mycker mer...




Just nu kan man köpa boken på Netto för 79:- eller gör ett besök hos Adlibris - här.


Jag ser många roliga trädgårdsprojekt framför mig ;)


Posted by Picasa

2 kommentarer:

Annelie sa...

Sanna, jag har i ett par år nu gått och suktat på iden att ta för mig ett betångprojekt, men har inte kommit mig för.
Det ser himla kul ut, och verkar faktist inte så himla svårt.
Dessutom skulle jag gärna fylla trädgården med diverse hemgjorda accenter.
Har du prövat själv ännu?
Boken ser väldigt inspirerande ut. Ska nog söka upp den när jag kommer hem.
Lova att du visar oss om du försöker dig på ett projekt.

Annelie

Anonym sa...

Åhhh, den boken vill jag ha, så kul!
Du måste absolut visa oss vad du gör!
Jasså, det är svårt att få tag i spf 30. Här är det lätt för solen är stark, mycket starkare än när man bor i Sverige.
Vad skönt att ni har fått värme.
Jag tog ett dopp för dig idag i dammen, hihi.
Ha det gott!
Kram Bodil.