I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

1 juli 2011

Skydd och skugga



Hejsan!

Hur trevligt det än är med solvarma dagar vill jag gärna skydda mig från brännheta solstrålar. Jag tänkte mig något sorts skydd - en skärmvägg kanske? - som jag kan flytta runt på verandan.
Vikdörrar och jalusier ses på var och varannan "franskinspirerad blogg" - och i många inredningsbutiker. De är såå snygga! Men, måste de vara så förbenat dyra?? tänker jag.

Kan man inte göra en själv?



Jo, det kan man serru.
Ett billigt och enkelt alternativ kommer här:


Blocket hittade jag gamla bruna garderobsdörrar från 80-talet. Jag har målat dom vita och slipat lite lätt för att få en shabby look. Skaffade små gångjärn och skruvade ihop tre stycken och - Voilà!


Det blev jättebra!

Fast.

Lite tunga att släpa runt på...

Hehe. Oops.

Tänkte inte på det ;)


Den vita piedestalen är fyndad på loppis för ett par år sedan. Den har jag tänkt ska stå här på verandan, fast med en stor yvig ormbunke istället för murgrönan. Men, man tager vad man haver så länge ;)

 
 


Korgarna är amplar som jag fyndade hos Blomsterlandet. De ska jag hänga på kortsidorna över verandaräcket. Här vill jag också ha en stor och yvig växt - förslag mottages tacksamt. De måste tåla starkt solljus.

Zinkbaljan (hör å häpna) hade mannen en alldeles egen idé om.

Han ville fylla den med is och förvara kylda drycker i, till "alla sommarpartyn" han går och drömmer om...mhm? Såå jag hittade en snygg balja hos CityGross som blev godkänd. Eller ja, det var bara gilla läget, nu när jag släpat hem den o allt haha.

Någon vecka senare fick jag amerikanska tidningen Country Living i brevlådan och vad får jag se??


bild från Country Living


Coolt!

Fast min var betyyydligt billigare ;)



Ha en skön solig fredag allihopa!

Skickar en extra hälsning till alla som firar 4th of July i helgen.

Happy weekend!



Posted by Picasa

4 kommentarer:

Unknown sa...

Love your sun shades!!! You are so smart!
And the bucket is perfect!!! You have a great style.
Hope you are enjoy your day~xoxo~SueBee

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Wow, men gud så fin vikvägg!!
Hade aldrig kommit på den smarta iden själv ;)

Heh vad snyggt det var med rephandtagen på zinkbaljan, din var ju dessutom snyggare än den på bilden!!

Ha en fin helg!

Kram kram

A House With A View sa...

Men åååh vilken underbar inspiration du bjuder på Sanna!! Jag blir heeelt såld! Köper allt rakt av!!! Vikväggen är ju helt klockren, så smart och snygg!! och baljan vore något för oss här hemma, ska kika om jag hittar en på city gross! Tack för sååå fin inspiration!!!

Trevlig helg goa bloggvän!

kraaaaaaaaaaaam aka

Gugis Pärlor sa...

Heeelt otrooligt bra Sanna! Den vikväggen blev ju snyggare än snyggast och vad gör det att den är tung? Det ser jag bara som en fördel så blåser den inte iväg ifall att vinden får tag i den!! Ishinken går inte av för hackor heller! Verkligen coolt!

Kraaam