I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

10 februari 2012



Förberedelser...

Här får ni en glimt av tårtbottnarna som vi bakade häromdan.


 Just nu ligger dom på upptining för att sedan läggas ihop, men jag kunde inte motstå att ta en bild och visa er redan nu. Pappret ska alltså inte ligga emellan när tårtan är färdig, men det förstod ni väl ändå... hihi!






Färgerna blev precis som jag föreställt mig. Hoppas resten blir bra nu också!

Jag hann inte beställa hem sockerpasta (vita locket som tårtan ska kläs med) så jag har googlat recept efter recept på att göra egen. Det finns ju vita tårtlock av marsipan att köpa i affären men vi har allergiker i familjen så det går ju inte så bra.

Jag är jättenervös över denna sockerpasta ska ni veta. Har ingen erfarenhet av det här alls, så det kan gå hur som helst. Har mardrömmar om att den kommer spricka när jag rullar ut den över tårtan haha!


Oj! Nu inser jag att jag inte kollade om färgerna ligger i rätt ordning... men det ger sig senare :)


Ha nu en riktigt fin helg allihopa!


Förhoppningsvis får ni se mer av tårtan i nästa vecka ;)

kram


8 kommentarer:

Bodil sa...

Du är en modig kvinna du!
Det ser ju jätte fint ut.
Jag håller tummarna att det går bra och inte spricker. Ska bli kul att få se bilder på det färdiga resultatet.
Kram Bodil

Elin sa...

Det finns sockerpasta att köpa på ica. Eller iaf min lokala ICAbutik

Tant Åsa sa...

Vilket projekt, jag vill också! Tack för kommentaren på min sida jag blev verkligen full i skratt, gymnasiet är mer spännande för mig än för sonen som faktiskt skall gå där.....

Gugis Pärlor sa...

Tårtan kommer att bli så bra så... Jag har gjort egen sockerpasta en gång och det var inte alls svårt fast jag också bävade för hur det skulle gå.. Det blev en stor sats så resten frös jag in för senare bruk ;O)

Kram Gugi

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Sanna,

Jag slutar aldrig att imponeras över dina bagaräventyr, och även jag har stort förtroende för att du ror det hela i hamn, med bravur - vad annars när bagardrottningen är i farten? :-) Jag måste erkänna att jag kikar på dagens bild med skräckblandad förtjusning. Å ena sidan tycker jag att det ser superduperhäftigt ut, och å andra tycker jag att det ser lite läskigt ut i alla dessa färger...:-) Men nog skulle jag smaka om jag blev bjuden... och inte skulle jag vara nödbedd heller!

Jag ser verkligen fram emot att se slutresultatet, och håller tummarna att sockerpastan beter sig som du vill!

Och så just ja, jag menade inte att "stänga ute" några läsare med min lilla "besöksmystik". Kära bloggvännen Charlotte på Trädgårdsflow befinner sig i England, så hon tittar förbi i helgen. Då hon också "hintade" på sin blogg att hon skulle på ett svengelskt besök, var det en del av vår gemensamma läsare som förstod och därmed kommenterade som de gjorde hos mig. Så mer spännande än så var det inte, men oj så skoj det skall bli att hon kommer!

Kanske får jag en dag blåbärsbesök också...? DET vore skoj!

Kramar till dig och en extra tårtkram i regnbågens alla färger!
Helena

Dagar hos mig sa...

Vilken otroligt häftig tårta!

Cooking Gluten-Free with Anna sa...

Hejsan,

Du måste berätta hur tårtan blev! Den ser ju jättefin ut. Vilka färger. Nu är jag helt galen i bloggen där du hittade tårtreceptet Sweetapolita! Tack för tipset!!!

I dag bakade jag en glutenfri version av Inside-Out Neapolian Cakes till Valentines Day. Vart helt otroligt goda!

Kram,
Anna

A House With A View sa...

Wow vad häftigt!!! Ser ju perfekt ut så här långt!! Ser verkligen fram emot att se det färdiga resultatet!!! Vad du kan!!!!! Impad!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka