I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

18 oktober 2012






Hejsan!

I somras köpte jag en rolig mojäng jag tänkt visa er. Ni har förmodligen redan sett den eller kanske till och med innehar en själva. Någon nyhet är det väl precis inte, för den har funnits länge länge. I alla fall tycker jag den är hur cool som helst och fixar jobbet på ett roligt och smidigt sätt. Se här bara.































Ta-daaa!

Var inte det coolt, va??

Om det nu är någon som inte sett den förut, kan jag berätta att det är en äppelsvarv och just denna modell heter Moster Hulda. Gå HIT och läs mer om ni är intresserade av historian bakom denna finurliga grej. Vill ni se hur den fungerar live, finns där även en film att se på.





Jag köpte min svarv hos Hus-Modern under utflyktstrippen jag berättat för er om tidigare här på bloggen. Under den utflykten köptes även en fin pajform från Ledbergs krukmakeri. Bilder från krukmakeriet kan ses från ett inlägg HÄR.


Äppelsvarven fungerar även bra med päron. Se bara till det är ett fast päron, blir mycket kladd annars :)


Jag önskar er alla en riktigt bra dag!

10 kommentarer:

The Swenglish Home sa...

Hej söta Sanna,

Vilken underbar äppelpäppelmackapär! Har aldrig sett någon sådan tidigare men insåg genast att jag saknat en i mitt liv!

Åh så avis jag blir på din ordning i låddan! Just nu är det LÅNGT ifrån ordning... ja på någonting alls här! Bohemiskt, kanske någon vänligt sinnad person skulle säga. Kaos, säger jag. Men kanske jag orkar/hinner röja lite i helgen... fast vi pratar nog inte lådnivå här!

Stockholmsutflykten såg väldigt nice ut och hotellet - wow! Jag bor sällan på flådiga hotell när jag reser, det blir liksom mer budgetvarianten, men när det någon gång händer känns det så lyxigt och härligt.

Nu duggar mina inlägg och kommentarer mer sällan än någonsin, men jag tänker ofta på dig och hoppas att du mår gott!

Kram,
Helena

Tina sa...

Jajamensan, jag lånade grannens. Annars hade jag haft bandage om händerna idag, hehe!
Tack för mail o länken, jag blev dock inte klok på om någon av dem ger en sån där fin ros? Är jag ute o flyger och inte ser det uppenbara, eller?

kram o ha en fin dag!

Gugis Pärlor sa...

Hur smart är inte den? Tror att jag får ta och göra ett tillägg i tomtens önskelista ;O)

Kram på dig!

A House With A View sa...

Suuuuuperhäftigt!! Och vilka fina foton Sanna!!!! Så kul och intressant du fixat dem:)))

Önskar dig en jättefin helg!

Kraaaaaaaaam aka

Trädgårdsgatan 6 sa...

Jag har en likadan och jag älskar den, bästa uppfinningen för den som har äpplen i överflöd i sin trädgård (som jag) :). Det är också en toppen "gå bort present" istället för en blomma, mycket uppskattad vill jag lova!

Kram
Maria

Bodil sa...

Hejsan Sanna!
Tack för kommentarer hos mig.
Vilka fina bilder du har tagit på en rolig mackapär.
En bra gåva, den ska jag lägga på minnet.
Ha en underbar fredag!
Kram Bodil.

Annelie Connolly sa...

Heeeej!!!

Har bara sett mojängen som skalar, aldrig den som gör en curl av äpplet. Himla kul, tror nog att pojkarna skulle ÄLSKA den där.

Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Den var häftig ...har faktiskt inte sett nån sån förut

ha en trevlig helg
kram Rosa

Sarah James Larsson sa...

Är den inte svårt att få på äpplet rätt? Jag är så klumpig. Blir det inte jättefel om man får på äpplet snett? Jag har länge varit nyfiken på dessa, men trodde att det skulle vara krångligt.
//Sarah

Unknown sa...

I had one a long time ago, I think I used it once!! It was pretty cool and ou make it look so pretty!!