I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

4 oktober 2012





Hej hej!

Här kommer några rader från mig. Hur mår ni? Veckorna tycks gå i dubbla hastigheten numera och vips är man inne i oktober månad. Börjar man räkna efter, är det inte alls särskilt långt till jul.. 

Regnet strilar nerför fönsterrutan och det är allmänt tråkigt och grått ute (precis som vanligt) men inte ska vi hänga läpp för det nu. Idag startar jag upp dagen med en bulldeg och tänker att hela huset kommer dofta sådär ljuvligt gott av kanel och nybakat när jag är färdig med den.

Medan degen jäser går jag ut och vaxar klart ett av sängskåpen. Nej, de är inte färdiga ännu...men snaaart :) Behövde ta en paus från målandet ett tag, innan jag blev helt tokig på det så kallade problemskåpet (skåp nummer två) som trilskats med mig. Det var inte långt ifrån att bli brasved kan jag säga! Nu har jag i alla fall lugnat mig och samlat nya krafter, så nu är det bara köra igen och hoppas på att allt går som smort!


Önskar er en bra dag!



PS. Ifall ni vill veta vad jag har för fyllning i mina bullar, så ser det ut så här: 
rumsvarmt smör, farinsocker, rejält täcke med kanel och riven mandelmassa



9 kommentarer:

Tina sa...

Riven mandelmassa, mums!
Ibland går det troll i saker man fixar men hoppas du skrämt iväg dem nu! Brasved, det känner jag igen, hehe!

kramkram

Rosa i huset i vitt sa...

Ska bli spännande att se när skåpet är klart .
ha en bra höstdag..här har det regnat men för tillfället håller det uppe

kram Rosa

Bodil sa...

Skåpen ska bli roligt att se när de är färdiga. Tråkigt att det trilskas med dig.
Vad gott de lät med kanelbullar. Jag borde också baka här en dag.
Här i USA i alla fall där jag bor kan man inte få tag i jäst. Vet inte om det finns alltså färsk jäst. Torr jäst finns.
Gott med riven mandelmassa.
Ha en fin torsdag.
Kram Bodil.

Unknown sa...

I am fine, how are you? It's been raining a lot here and I love it. I would like to bake more but I will eat more so I don't. I will make pizza tonight.
I also need to get painting.
Big news!! Closing our shop and starting a vintage wedding rental business..more info soon!!!
Hope you are having a good day..
hugs...xoxo

Sofia sa...

Åh... vad gott det låter! Man kanske skulle "få ändan ur" och baka lite...
Måste verkligen säga att det här vädret inte är bra för inspirationen!
Som sagt var... jag borde tillverka julsaker, men vad gör jag? Sitter och glor på datorn i stället...
Kraaaam!
Sofia

Trädgårdsgatan 6 sa...

Helt klart en fyllning som jag ska prova nästa gång jag bakar bullar!

Å vilken underbar blogg du har, inspirerande texter och UNDERBARA bilder. Hit kommer jag hitta tillbaka, alla gånger!

Kramar
Maria

A House With A View sa...

Åååååååååh vad plåtskåpen ser vackra ut!!! Fina detaljer!! Måste få se mer:))))) Ja du Sanna, här har bullens dag glömts bort, haha!!! Gah vad jag är hopplös....

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

X sa...

Visst rusar tiden, redan helg åter igen....men kopplingen till jul vill jag helst inte höra talas om;(
Skall bli spännande att se dina skåp sedan... Ha en skön helg!
Kram Lussan

Systrarna Hjertén sa...

Satt just och planerade lite på jobbet häromdagen, har en liten grej som ska vara klar 1 december och dit är det ju låååångt tänkte jag... Men det är det ju INTE - Hjälp!!!

Din bulle ser såååå god ut!

/Frida

P.S. Hur gör du för att mixa färg och svart/vitt i dina bilder?