I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

26 oktober 2012



Heeej!

Tiden går som bekant jättesnabbt och jag har inte haft så mycket tid över till att blogga eller hälsa på hos er mina vänner. Men så är det ju periodvis och ja, ni känner säkert igen er. Behöver inte gå in så mycket på det där eller hur? Jag tänker desto mer på er, det ska ni veta :)


Jahopp. Då har vi kommit fram till stunden då jag ska avslöja mitt ena målningsprojekt. Oj vad det drog ut på tiden, men så är det ofta med den här typen av projekt som jag företar mig. Hm... Färdigt blev det i alla fall ;)

I några års tid har jag läst om amerikanska bloggare som målar med Annie Sloan Chalk Paint och sett sååå himla många fantastiska förvandlingar av gamla möbler som fått nytt liv genom denna färg. Naturligtvis blev jag nyfiken på att få testa själv och NU finns den äntligen här i Sverige! Tra-la-laaa...






Första objektet blev en kommod som vi använder som sängskåp.




Kulören heter Pure White.

Jag är supernöjd med resultatet och målade i samma veva ett annat skåp. Tyvärr var inte förutsättningarna likadana så jag hade lite mer jobb med förarbete av skåp nummer två. I slutändan blev ändå resultatet bra och ni ska få se det här så småningom också.


Så här såg skåpet ut före målning:



OM ni vill läsa mer om Annie Sloan Chalk Paint och dess egenskaper, ska ni besöka hennes hemsida och är ni intresserade av att köpa en färgburk, hälsar ni på hos Storegården Country Living genom att klicka HÄR.



Önskar er en trevlig helg!



9 kommentarer:

Tina sa...

Det ser ut som en mattlite kalkad färg, stämmer det. Snyggt blev det iaf!!
ja, nu springer tiden nästan ifrån mig också...

kramen o trevlig helg

Tant Åsa sa...

Snyggt som attan, du är jätteduktig. Trevlig Helg, hälsningar Åsa

Bodil sa...

Jag vet att du har haft mycket jobb med de där säng skåpen.
Resultatet blev ju strålande verkligen. Bra jobbat!
Ha en skön söndag!
Kram Bodil.

Gugis Pärlor sa...

Wow.. helt underbar färg och lystnad! Du har gjort ett fantastiskt jobb, Sanna!

Kram Gugi

Sofia sa...

Blev jätte snyggt!
Är själva grejen att man tar på vax efteråt, eller?
Kul att se vad du gjort mer...
Kram och ha en bra vecka!
Sofia

Rosa i huset i vitt sa...

Snyggt blev det
kram Rosa

Marias Vita Rum sa...

Hejsan!!! Blev lite nyfiken på vad det var för färg du hade målat med, läste på Sofias bods blogg,den verkar ju va helt kanon!!! Ser ut att täcka bra också, snyggt!!!!
M V H Maria

Sarah James Larsson sa...

Tack för din rekommendation Sanna.
Kram,
Sarah

Unknown sa...

Yay!! I'm glad you finally got to try Annie Sloan...
My favorite color is old white, probably because I love old white shabby look. Our Bride and Groom chairs are old white.
Tip...keep lid on while you paint, gets very thick. You can add water to thin out. I like to mix Old White and Provance.