I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

18 juli 2013



Hej hej från mej!

Ursäkta frånvaron.
Bloggandet blir det lite sisådär med så här i semestertider när man har annat för sig.


En resa till Öland har vi att se fram emot och lite shopping i Ullared är inplanerad, annars tar vi det lite som det kommer. I förra veckan spenderade vi ett par härliga dagar i Göteborg och på hemvägen gjorde vi ett stopp på Stora Holms säteri, där Nyblom Kollén huserar. Dit måste ni åka om ni vill handla fina textilier till mycket bra priser. Jag fick natuuurligtvis hjärnsläpp och köpte................ ingenting!! Japp. Sant! Jag velade omkring och kunde inte bestämma mig och då slutar det ofta med att jag inte köper någonting. Så snöpligt.


Väl hemma igen satte vi igång att måla pergolataket över uteköket (nu inne på andra rundan) och i dagarna startade vi en stooor garageröjning! Välbehövligt kan jag säga. Jag har hittat grejer jag inte ens visste om att vi hade! Röjningen är inte på långa vägar avslutad, hyllplan ska sättas upp, verktyg o maskiner ställas på plats, saker ska sorteras och en hel del annat ska slängas på tippen. Ska bli sååå skönt att få ordning o reda och förhoppningsvis återse golvet igen, fniss ;)





Önskar er många långa sommardagar fler..

KRAM!



5 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Det blir ju lite frånvaro för oss alla under sommaren..Ja Ullared är kul att åka till och vi hoppas att lådorna finns kvar.I helgen är det ju
loppisdags hos Violan
ha det så bra
kram Rosa

Anette Ryan sa...

Tänk Ullared har jag aldrig varit på. Menfler och fler verkar åka dit. Kanske har det fått sig en uppsving sedan jag sist bodde i Sverige för nu låter det som om var och varannan människa varit där och fyndat.
Ha det så skönt och njut av sommaren.
Kram Anette

Gugis Pärlor sa...

Hejsan! Vad skönt det låter med röjningen! Det skulle minsann behövas här hos oss, knappt så man kommer in...fniss. Anmälde mig till loppisrallyt som går av stapeln här i byn om någon vecka. Då om inte förr kanske man blir av med nåt? Tänkte ha ett litet "cafe" så där vid sidan om, ifall jag nu orkar ställa igång med bak och sånt. Kul att ölandsresan närmar sig, det kommer att bli toppen ska du se! Hmmm.. Ullared det vore också nåt för mig, se nu till att du inte lämnar lika tomhänt när du kommer ut därifrån ;O)

Ha det bra!

Kram Gugi

Sofia sa...

Låter så härligt med ditt ute-kök! Vill också ha.....
Kramis Sofia

HWIT BLOGG sa...

Låter som en härlig semester! Allt har sin tid...

Kram Titti