I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

26 mars 2010

That same old feeling...


Har haft en barndomsvän på besök och jag går med ett leende på läpparna.

Trots att det var över tre år sedan vi träffades senast, så kändes det som om det var "igår". Vi pratade och skrattade precis som vanligt och hade väldigt roligt! Så skönt med vänner som är jordnära och okonstlade.

 
Posted by Picasa

Vi träffades i 7-8 års åldern genom att min familj och hennes farmor och farfar bodde grannar. Vi delade samma innergård och trädgård. Varje gång hon besökte sina farföräldrar, oftast varje helg och på skolloven, brukade jag stå utanför deras hus och ivrigt vänta på att hon skulle komma ut så vi kunde leka på gården.

Vi sov över hos varandra och hade så himla roligt tillsammans. Oj vilka minnen jag har!

När vi blev äldre blev det glesare mellan träffarna (vi bodde inte i samma stad) och i vuxen ålder har vi inte haft så mycket kontakt alls. Lite sporadiskt så där och ibland har vi "sprungit" på varandra och så har vi sagt att "vi måste träffas"... men det hinner ändå gå några år mellan mötena. Så synd!

Vi måste bli bättre på att hålla kontakten med varandra.

Trevlig fredag!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Soul mate friends! The best.
Enjoy

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh så härligt det låter, mötet med någon vars själ sjunger samma tonart som din. Ovärdelig vänskap...

Superfina kisse-kakor och oj, oj, oj så avis jag blev på din fyndrunda häromdagen. Vilka underbara saker och särskilt de rostiga...mums!

En skön helg önskar jag dig!

(Mina föräldrar är på besök från Sverige denna helg och med sig hade de Vakre Hjem och Lantliv, så gissa vem som kommer att ägna helgen åt att njuta....)

Varmaste hälsningar, Helena

Carolyn sa...

So nice to enjoy the company of a good friend! I love your new header.
have a good weekend,
Carolyn