I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

23 december 2009

Julkort

Postverket arbetar för högtryck för att hinna med att skicka ut alla julkort.

Jag har haft en del "problem" under åren med att fundera ut vart man ska förvara alla kort. Jag vill inte bara stoppa undan dom eller lägga alla kort på hög någonstans. Det är ju trots allt någon som valt ut ett kort till mig eller till och med gjort ett kort med mycket omtanke bakom.

Jag tycker det kan vara en fin gest att visa upp dom på nåt sätt.

Den här idén fick jag förra året:





Jag har tagit en plywoodskiva som jag vadderat och klätt med lintyg. Häftas på baksidan. Sedan har jag mätt och klippt band, lagt ut i rutmönster och satt fast med möbelspik.





Årets julkort hittills

Fungerar jättebra! Alla kort får plats och syns bra.

Bara att sticka ner - Klart!

***

Psst! Passar på att tacka alla för korten vi fått :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Smart ide!
Jag hänger våra på ett snärre över våra fänster i käket med tvättklämmor!
Ville bara tacka för din kommentar om vår gran och önska en riktigt God Jul.

Kram Bodil.