I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

13 april 2010

Majblomman


Idag börjar försäljningen av Majblomman.

Genom att köpa en Majblomma stöder du barn runt om i Sverige. Majblomman är Sveriges största barnhjälpsorganisation. De vill förbättra barns villkor och bekämpa barnfattigdomen i vårt land.

Majblomman hjälper till med bidrag vid olika enskilda behov. Det kan röra sig om pengar till skolutflykten för ett enskilt barn, bidrag till en cykel eller en sommaraktivitet.

Vill du veta mer - gå in på Majblommas hemsida - http://www.majblomman.se/



Barn hjälper barn.

I skolorna får de som går i årskurs 3 och 4 sälja Majblommor. Det är helt frivilligt. Försäljningen pågår i två veckor med start idag. Båda mina barn har sålt och tycker det är roligt. Dessutom får de en liten förtjänst för att de hjälper till.




Så gör som jag och köp en Majblomma när barnen knackar på din dörr!

De är riktigt snygga också :)


 Posted by Picasa

6 kommentarer:

Annelie sa...

Jaaa, majblomman! Den har jag inte sett sedan jag flyttade för 15 år sedan. Den har en nostalgisk plats i mitt hjärta, visste inte att man fortfarande sålde den. Vad kostar den nu för tiden?
Jag gillar verkligen din bloglista. Du har bra smak!

Ha en bra dag!

Annelie

Tant Åsa sa...

Jag köper alltid majblomman, den har fin färg i år. Ha en bra dag. Åsa

Unknown sa...

Thank you for my sweet comment! I enjoy your blog so much.
Happy day to you!

Sara Small Town sa...

Hej Sanna,

Tack snälla för snälla kommentar till vår lilla nya tjej!

Jag har fått höra att mina bebisbilder orsakat "bebissjuka" hos fler. Jag gör vad jag kan för att bidra till att få till en ny Babyboom i Sverige ;-)

Jag har varit dålig på att titta igenom "mina" bloggar. Hos dig har jag missat så mycket vackra påskbilder! Dina påskkakor är så gulliga. Du är så duktig på att baka vackert!

Grattis i efterskott förresten. Du är väl värd din Kitchen Aid.

Hälsningar
Sara Small Town

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh så trevliga vårteckensbilder du visade häromdagen - vilken fin liten å! Tack också för dina rara kommentarer hos mig - det är så trevligt att få "post"!

Och vilken läcker assistent sedan! Röd som ett utropstecken och SÅ inbjudande att stanna hela dagen i köket för!

Varma hälsningar, Helena

Myownhome sa...

Vad kul att du uppmärksammar majblomman i din blogg! För mej är det en självklarhet att köpa. :)

Fin blogg du har!
Ha det gott
//Johanna