I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

2 april 2010

Something for your sweet tooth?


Bjöd på dessa små bakverk igår när jag firade min födelsedag.




Är lite trött på traditionell tårta så jag tyckte det kunde vara roligt att prova något nytt. Dessutom passade det bra att testbaka muffinsformar igen, som jag fått av nätbutiken Klara Färdiga. Om ni vill se mina tidigare inlägg om testbakning kan ni se dom här och här.




Den bruna formen innehåller en chokladmuffins toppad med grönfärgad smörkräm och grönt socker. På toppen har jag satt dit chokladharar och ägg.




Den gula formen innehåller en vanlig muffinssmet med citronsmak. Toppingen består av vit smält choklad blandad med cream cheese som jag har färgat gul. Strösslad med kokos och chokladägg i varierande storlekar.




Båda muffinsformarna är stora och höga. Den bruna är kraftigare med non-stick beläggning på insidan. Funderar på om formarna är "för bra"...? Jag vet inte om det beror på mig som "bagare", smeten eller formarna men, båda släppte taget runt kanten nästan direkt efter de svalnat... Det blev en glipa runt hela muffinsen. Något som den här stackars kycklingen fick erfara... inte så snyggt.



Posted by Picasa


Tack alla ni som besökt och skrivit kommentarer här de senaste dagarna. Så roligt att ni hälsar på!

Tack för gratulationerna på min födelsedag :)


Trevlig påskhelg allihopa!

2 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Måste ju bara säga att de ser underbara ut!

Kramar från godisråttan;)

Linda sa...

Tack tack snälla för kommentaren! Vilka söta påskcupcakes du har gjort. Jag har varit med om att formarna släpper taget om muffinsen några gånger, men det drukar bero på receptet. Fråga mig inte varför :-) Glad påsk och grattis i efterskott!