I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

24 augusti 2012



Efter regn kommer solsken

Bara njuta och ta tillvara på tillfället. Efter en minst sagt blöt och stormig vecka är det skönt med en ljus och solig dag igen. Fredags-humöret blir så mycket bättre ;)






I somras åt vi en alldeles förträffligt god smörgås-buffé HÄR och när jag kom hem försökte jag återskapa lite av den magin med min egen lilla twist. Olika sorters ostar, fikonmarmelad och Sofias goda rabarber-chutney, italiensk salami och prosciutto, salta kex, oliver, vindruvor och en del annat smått och gott!







I helgen hoppas jag hinna måla färdigt trädgårdsmöblerna. Inte mycket kvar nu. Så ser jag fram emot att börja ett annat målningsprojekt inom kort! Ganska spänd på hur det kommer bli... Köpte en jättevacker hortensia-buske idag som ska ner i jorden också, ska bara charma han som ska gräva gropen först! ;)


Ha en fin helg!


12 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Jamen hallå, hur gott ser inte det där ut! Åååå vad sugen jag blev på kex o ost...Mums! Kanske ska kasta mig till affären?!

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan önskar dig en trevlig helg
och kul att du vill vara med i min utlottning
kram Rosa

Tant Åsa sa...

Mums ser gott ut, trevlig helg. Kram Åsa

Sofia sa...

oh, hjälp så smaskigt det ser ut... tror jag kommer över...
Vet du, jag har faktiskt inte provat chutneyn med ostar.. men det ska jag sannerligen nu! Förresten börjar det bli dax att koka äppelchutney snart...
Kram kram
Sofia

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Sanna,

Nu var det länge sedan jag lämnade en hälsning här hos dig. Jag skyller härliga semesterutflykter och lata datorfria dagar för det! :-)

Snygga bilder på en ostbricka som bokstavligen fick det att vattnas i min mun! En liten promenad ut till kylskåpet blir nog verklighet alldeles strax, bara för att inventera vårt blygsamma ostförråd lite grand... Se nu vad du har gjort! :-)

Jag tycker entrén till ert hus ser mycket välkomnande och inbjudande ut! Bara det att ha en liten miniveranda där man kan ställa småsaker utan att de fylls av regn ser så härligt ut - det är något jag saknar här, då vi inte har någon uteplats under tak.

Nu skickar jag stora sensommarkramar till dig och hoppas du mår gott!

Helena

A House With A View sa...

Jag är nog den enda människa på jorden som inte gillar ädelostar:)) Kan tänka mig ädelost i såser och matlagning, gorgonzolasås är supergott, men inte direkt på kex... Då ska det vara någon mild paprikaost eller feta i sådana fall. Men attans så läckra foton!!!! Och druvorna gillar jag också:)))

Ser fram emot att få veta mer om ditt nya målningsprojekt:))

Kraaaaaaaaaaam aka

Systrarna Hjertén sa...

Jag fyllde in maj, men tack ändå! ;)

Celestial Charms sa...

Hi Sanna,
Oh my, all the cheese and bread looks delicious. Hope your hydrangea bush will thrive!
Have a wonderful rest of the weekend.
Maureen

X sa...

Det ser riktigt smaskigt ut;)
Ha en fin söndag/Kram Lussan

Gugis Pärlor sa...

Mums, mums! Så gott det ser ut! Ostbricka med tillbehör är faktiskt desserten nr 1 för mig och jag tänkte för inte så länge sedan att jag borde ha haft det på min senaste dukning vid strandkanten ;O) Ha det fint!

Kram Gugi

Växthusmadam sa...

Hittade hit av slump, vilken trevlig bloggbekantskap! Jag blev kvar en lång stund och kände igen mycket av det du visar - trevlig med en till östgötsk bloggare! En del nya loppistips fick jag här hos dig, ska beta av dem alla!
Jag lägger till dig i min blogglista, hoppas det är ok!
I helgen står jag och säljer på Skördefesten i Gamla Linköping, kom om du har möjlighet! Du ser lite på min blogg och i min nätbutik vad jag säljer!
På återseende!
Växthusmadam

Tina sa...

Visst är det skönt när man kan se slutet på ett pilligt projekt, har ett på g..
Vilka smaskiga bilder!

kram