I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

15 augusti 2009

Altanbygge - tak

Idag börjar Lasse med takets utformning - och
vi har ändrat oss!
***
Igår när vi började prata och titta på ritningen igen så ställde vi oss frågan "ska vi verkligen ha sadeltak"??
***
Vad tänkte vi på? Varför ska vi ha det? Det kommer se för tunnt och smalt ut. Hur ska vi kunna bygga takstolarna så låga? Jag vet inte varför vi bestämde det (tror vi hade goda skäl just då, kanske merkostnaden) men helt plötsligt gjorde vi en helomvändning och tänkte om vilket jag är mycket glad för - tur att man kan ändra sig innan det är försent ;-)
***

Från första början ville jag ha ett valmat, dubbelfalsat plåttak i aluzink som man ofta ser på sekelskiftshus här i Sverige (fast färgen är svart eller röd). Grannen som byggde inglasad altan för några år sen har ett superfint! Så nu blir det ett valmat tak och det kostade tretusen mer (inte så farligt?) och alla är nöjda! 
***
Några riktiga drömhus dels för husmodellen, dels för verandan och taket:
***
Florida
Första gången jag slog upp tidningen, Country Living och såg det här huset (House of the Year 2006) höll jag på att smälla av så fint! Jag dööör av avund och det är superfint inuti! Frågar nån så flyttar jag in direkt!
***
Iowa
Det här har också varit med i Country Living som är byggt av moduler och sattes ihop på några dagar. Otroligt! Randy Florke som är en känd designer och medverkar i tidningen då och då, har inrett huset som är mycket fint!
***
Ytterligare ett hus man smäller av för både in- och utvändigt! Bild från http://www.eplans.com/
An exclusive design for Southern Living® by Historical Concepts, LLC for Coastal Living Magazine.

  Architectural Rendering: Muir Stewart
***
Såå mysigt! Riktig södernkänsla...
***
Så fint med det vita staketet och rosorna!

Inga kommentarer: