I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

7 augusti 2009

Framsidan del 2

Ännu en strålande vacker dag!
***
Idag vaknade jag till att det vibrerade i hela huset och jag menar verkligen VIBRERAR!
Fönsterrutorna skallrade och glasen fick jag skjuta långt in i skåpen.
Det var vibratormaskinen utanför som satts igång, den som packar gruset och sanden i backen.
Tror hela Smålandsvägen kände av vibrationerna.
Lasse och jag håller tummarna för att putsen ska sitta kvar på huset... det känns osäkert i nuläget.
***
så här såg det ut när jag tittade ut i förmiddags
det ska bli gräsmatta här
igår em fick man nästan ta stegen upp till första
trappsteget, men inte idag - här ska det bli marksten
fiberduken är utlagd i "gropen" och nu kommer
första lasset med bärlager
efter det blir det ännu mer vibrationer
ett finare bärlager har kommit och den ska såklart vibreras...
***
Under hela dagen har Lasse sprungit runt och grejat medan han spänt väntat på DHL-bilen som aldrig dyker upp. Så typiskt när man har bråttom! Vi hade beställt brunnar som vi var tvungna att installera innan det blir igengrävt. De kom vid 13-tiden sen gällde det att snabbt få ihop rördelarna och fixa till det.
och så här ser brunnen ut
vi valde en gjutjärnsbrunn istället för de
moderna avlånga som man integrerar i stenplattorna
vi tyckte de här blev snyggare hos oss!
***
Idag skulle allt vara klart (helst till lunch) men grävarn insåg ganska snart att det inte skulle hinnas med. Han fick vackert stanna kvar hela dan men blev inte färdig ändå. Grävarn avslutade med att få soppatorsk i maskineriet och sen ville han inte starta mera... Alltså blir det en fortsättning med grävarn på måndag igen.
***
Sov gott! Det vet jag i alla fall en som gör just nu (just det - Fixar-Lasse)

Inga kommentarer: