I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

31 oktober 2009

Bakning med speciellt tema

Jag har fått utlopp för min kreativa sida *skratt* vad gäller dekorationer på bakverk.

Ungarna fick bjuda hem några vänner på halloween-fika. Jag tog chansen att gå lös på färgad frosting, kristyrfigurer och strössel... resultat blev följande:


Rena sockerchocken

Mest stolt är jag över spindlarna som jag fick till väldigt bra. Ungarna blev överförtjusta och det räcker ju för mig. Idén kommer från Bakerella som gör väldigt många kreativa och inspirerande bakverk. Kolla själv!



Dottern Hannah stod för dukningen - läskiga småkryp som spindlar, skalbaggar, maskar och flugor - konfetti i form av fladdermöss och pumpor och så massor av spindelväv - väldigt effektfullt!









Trevlig Allhelgona helg!



1 kommentar:

Sara Small Town sa...

Hej Sanna,

Vilka underbara halloween kakor och dukning ni lyckats med i helgen!!! Spindelkakorna ska jag verkligen lägga på minnet till nästa år.

Visst är Pettson och "pannkakstårteeffekten" en bra liknelse?! Kul att du också gillar den :-)

Hälsningar
Sara Small Town