I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

7 oktober 2009

Färgklick i höstmörkret

Förra året såg jag ett tyg hos IKEA som jag blev väldigt förtjust i. Tyget heter Gunilla och kostar 49 kronor per meter. Överkomligt pris tycker jag.



Visste bara inte vad jag skulle ha det till och vart det skulle passa in. Färgen är ganska gäll och egentligen inte min stil alls. Jag är feg när det gäller starka färger.



Jag vet faktiskt inte varför jag fastnade för det här tyget och det har stannat kvar i bakhuvudet under året. Idag gjorde jag ett besök i varuhuset och såg att det fortfarande fanns att köpa. Så jag slog till. Nu eller aldrig.

 

Jag ska sy en stor duk till matbordet. Kanske räcker tyget till något mer. Visst blir det en fin höstduk av detta tyg?

1 kommentar:

Carolyn sa...

This fabric definitely goes with fall!

Carolyn