I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

30 maj 2012



Syrenerna


har fullkomligt exploderat i var mans trädgård.

Luften är fylld av blommiga dofter och jag drar ett djupt andetag och njuter av all grönska vi fått.

Det är så fint ute nu.






Helgen som varit har ungarna o jag firat Mors dag och ätit oss mätta på tårta hos min mamma ute på landet. Övningskörde med sonen på gårdsplan för första gången och ja, det var med blandade känslor jag staplade ur bilen haha. Näää så farligt var det inte! Men jag tror vi fått känguru-bensin i bilen *fniss* inte lätt det där... gäller att tänka efter hur det var när man själv var nybörjare. Ähum. Just det.


.




Vilka fantastiskt fina dagar vi hade, det kändes verkligen som om sommaren tog fart på riktigt. Vi satt länge i hammocken i kvällssolen och pratade. Allt var så lugnt och stilla. Det enda som hördes var fågelsång, surrande bin och ett o annat bräk från fårhagen intill. Livet på landet.







Så har jag hoppat in som vikarie i hennes loppisbod också. Kul! Men, det var en lugn dag, så jag drog ut lite grejer som jag vet att hon vill ha fotograferade och pysslade med det under tiden. Jag är inte duktig på varken styling eller fotografering men, man får ju så himla mycket inspiration via internet nu för tiden! Man blir sugen på att bara testa liksom, för att se vad man själv kan åstadkomma. Och, finns det då ett fint loppis i närheten är det ju hur kul som helst att bara kunna gå rakt in och hämta det man behöver till sin lilla lekstund ;)





Tiden går fort när man har roligt sägs det -  och det hade jag.


Jag önskar er en fin dag!




4 kommentarer:

Unknown sa...

I wish Lilacs grew in Florida!! I hope to see some this weekend in Montana, heading to The Farm Chick show again!!
It sounds like you had a lovely weekend for Mother's Day with your family, I'm so glad for my friend.
I hope your beautiful weather stays with you.
Take care
xoxo
SueBee

Tina sa...

Jag minns första gången jag satte mig bakom ratten, ujuj..
Kängurubensin, var ett kul ord!
Du har fotat riktigt fint, stämningsfullt!

kram o ha det gott idag!

Gugis Pärlor sa...

Här väntar jag på syrenernas tid! Den som är så härlig! Nu har vi mest pollen som färgar allt gröngult och ikväll fick tom jag känningar av eländet som så många besväras av just nu! Så kanske det behövs det där regnet i helgen för att rensa luften ;O) Måste försöka se ngt positivt i väderleken... Du lyckades väldigt bra med stylingen! Förstår att du hade roligt och tiden rann iväg... by the way.. säg till om du någongång behöver en assistent, hihi!!

Kram Gugi

Bodil sa...

Hejsan!
Så fint med syrener. Våra har redan blommat.
Övningsköra måste vara läskigt. Jag tror det får bli min make som gör det när Matildas tid kommer för jag har nog inte nerverna till att göra det, haha.
Vad kul att pyssla med styling och ta foto när man har tid och tillgång till material.
Ha en skön måndag!
Kram Bodil.