I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

13 juni 2012



Exciting news!


Ja, för mig i alla fall ;)






Ser ni på bilden här ovan!?

För första gången, sedan jag planterade dom på hösten 2009, kommer det äntligen blomknoppar på min Endless summer hortensia! Fantastiskt! Blev så glad när jag upptäckte det! Nu ser det ut som den långa väntan är över. Blomklasarna är ganska små än, men jag hoppas de växer till sig och förhoppningsvis får vi njuta av de blå blommorna senare i sommar. Har vi tur kommer de se ut så här:






Bilder från hösten 2009 när vi var igång med plattsättning framför huset. I min iver kunde jag inte motstå att köpa Endless Summer och plantera på vardera sidan om entrén. Det blev så fint. Men efter den hösten fick vi endast gröna blad - fram till nu...






Nähäpp. Dags att fortsätta fixa lite inför ungarnas skolavslutning imorgon. Jag har precis lagt ihop en smörgåstårta som ska stå och goa till sig. Nu ska jag stryka kläderna de ska ha på sig och slå in en present till sonen. Normalt brukar vi bara fira med lite gott fika till avslutningen men i år blir det ju lite speciellt i och med han slutar nian och det måste ju firas extra. En kul grej som sonen sa till mig härom dan och som får mig att än en gång tänka "visst ja, han är stor nu.." var när han bad om en rakhyvel - "istället för de där nallarna och rosorna du alltid brukar ge oss..." Haha! Tyckte det var roligt sagt ;)



Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Tina sa...

Han har charm din son, så gulligt sagt!
Jag har sådana där blå hortensior och de har blommat som bara den fram till förra året. Då kom det inga, funderade på om rådjuren tog knopparna? Får se i år..

Ha en fin onsdagskväll!

A House With A View sa...

Verkligen suuuperfint med planteringen kring din entré!!! Det är värt att satsa lite extra på att göra entrén ombonad och mysig tycker jag, det känns välkomnande både för en själv och för gästerna!!!

Stöööööööööööörsta kraaaaaamen aka

ps. tack för omtanken, det värmde...