I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

13 september 2009

Sidoprojekt

Ibland får jag (enligt mig själv) väldigt smarta ideér som måste förverkligas. Nu är det inte så att jag bara får en idé över natten som genast måste sättas i verket. Nä, jag är mer än sån som får en idé, suger på den ett tag, vänder och vrider, funderar och undrar om det kommer fungera så som jag tänkt och till sist; hur sjutton jag lägger fram det för sambon...*fniss*
***
***
För det mesta så tycker han nog att "det var väl en väldigt knasig idé" (i snälla ordalag) men ok vi får se hur slutresultatet blir. Med all rätt, för jag har en liten tendens att påbörja saker som inte blir slutförda eller i alla fall ta väldigt långt tid innan det blir klart! Till mitt försvar så brukar det nästan alltid involvera projekt med färg och pensel - det vet ju alla att det tar en evighet att bli torrt! Vem har lust att att vänta på det? Jag vill ju att det ska bli klart NU!
***
Så nu är dags för några sidoprojekt igen. Vad det är får ni se längre fram, för jag vet ju som sagt inte när det blir klart *skratt* men jag lovar att göra mitt bästa. Här är några glimtar av projekten:

 
***
Å så är det ju det där med färg... ett svårt val. Häromdan stod jag i färgaffärn i en timme och bara stirrade med diverse färgprover i handen. Jag får beslutsångest. Hur många nyanser måste det finnas av en färg egentligen?! Det slutade helt enkelt med att jag gick fram till färgkillen och sa: "Hej, jag vill ha vit färg, ta den vanliga sorten" (ska väl inte va så svårt, tänker jag) varav han svarar: "Ok, ska du ha den bruten? Vatten eller oljebaserad? Vad ska du måla? Utomhus eller inomhus? Vilken fabrikör?" - och så vidare... till slut hade vi betat av alla frågeställningar och alla om och men och jag kom ut med färgbunkar värda 900 spänn...(då var rabatten avdragen) hmm...
***

Inga kommentarer: