I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

10 september 2009

Vilken stil är din?

Hittade ett kul test som jag bara var tvungen att prova!
***
Du får titta på bilder och bedömma vad du tycker om dom i sin helhet. Fokusera på möbler, tyg, mattor och  accessoarer men bortse från hur det är möblerat, färger, golv, fönster.
***
Sedan får du en sammanställning som visar vad du har för inredningsstil och vad som passar dig. Stämmer det? Gör testet på http://www.sproost.com/
***
Min egen profil (enligt sproost) ser ut så här:
34% Nantucket style
33% French eclectic
33% Traditional country
Stämmer ganska bra in på vad jag gillar. Kanske inte ser ut så här hemma, utan har nog lite från varje grupp. Nedan finns några av de bilder jag fick i min profil bara för att visa.
***
Nantucket style
Jovars, har röd matta och vita fåtöljer... och brunt bord
modellen påminner lite om vår beigebruna soffa...
gillar rotting, kuddar och det ljusa somriga...
***
French eclectic
känns svenskt...jag gillar!
stilrent, modernt med former...
bra mix med gammalt och modernt...
***
Traditional style
känns ombonat, rent, snyggt...
gillar blandningen av brunt trä och ljusa möbler, lantlig känsla...
ok, väldigt grönt men bortse från det och fokusera på möblerna =)
***
Gjorde om testet och då fick jag Classic 80% Nantucket 20% Traditional 20%
***
Classic
***
Min egen slutsummering är att jag skulle trivas i alla de här rummen. Tänk OM man bara hade större ytor...fler rum...flera hus...då...*skratt*

Inga kommentarer: