I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

10 februari 2010

Linzer cookies

Inte ser de ut som innan jag stoppade dom i ugnen precis...


De tappade formen och hålet krympte. Men jag får försvara mig med att det är första gången jag bakar dom haha! Degen skulle nog behövt lite mer mjöl och jag tror att de blev en aning för tunna.


Det var roligt att använda kakskäraren och se hur den fungerar. Den ska komma till användning fler gånger framöver.


Det är ett enkelt recept som stod på baksidan av asken. Ingredienserna är smör, mjöl, socker och apelsinextrakt (hade ingen så jag bytte ut den mot vanilj). Nästa gång ska jag prova ett annat recept som jag hittade idag hos Joy of Baking som använder mandel och ägg i sin kakdeg.


Inte perfekta - men väldigt goda!

1 kommentar:

Carolyn sa...

They look so good-pretty too!

Carolyn