I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

31 maj 2010

Festlig bok


Måste tipsa om en jättefin tårtbok!

Köpte den osedd av en vän som råkat beställa två, så jag visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig. Vilken glad överraskning jag fick! Precis vad jag behövde som letat efter enkla instruktioner och tydliga bilder om hur man bland annat spritsar rätt, bygger en tårta och vilka verktyg som är bra att ha till hands.




"Festliga tårtor" av Alice Lindberg


Boken är fylld med tips och idéer av härliga tårtor och cupcakes. Du får recept på tårtbottnar och fyllningar och hur du kan göra dina egna figurer av sockerpasta - steg för steg.

Igår kväll när jag surfade runt på nätet hamnade jag på författarens blogg och hemsida. Kolla in den för mer inspiration: http://www.sockeralice.blogspot.com/ och http://www.sockerkonst.nu/


Nu ska jag fortsätta bläddra i min bok och fundera på vilken tårta jag ska göra till nästa födelsedag.


...det är bara fantasin som sätter gränser...

;)

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Helena, The Swenglish Home sa...

Ja, den boken ser sannerligen inspirerande ut, för är det något jag inte är särskilt bra på, så är det att få till snygga tårtor (om det inte rör sig om enkla svenska sommartårtor toppade av grädde och jordgubbar, vilket t o m jag klarar..;-).

Men dina egna bak-bilder är minst lika inspirerande - Cherry Cupcakes-bilderna nedan skulle platsa i vilken kokbok som helst, verkligen jättesnygga!

Varma hälsningar från en svengelska på vift i vackra sommarSverige...
Helena

Annelie sa...

Jättekul med svenska boktips. När jag är hemma och hälsar på vill jag ofta köpa med mig lite böcker, men blir ofta lite villrådig.
Här i USA har de tv-program där de tävlar om tårtskapande där de använder den där sockerpastan.
Håller med Helena om att dina bakbilder är minst lika inspirerande, om inte mer.
Skrattade lite om din kommentar att ha ormvarning. Hade faktist inte en tanke på att man kanske skulle bli lite förskräckt om man såg en orm.

Ha det så gott!

Annelie

Anonym sa...

Hejsan!
Vilken härlig bok.
Jag måste ju kolla in sidorna du rekommenderar.
Ha en fin dag!
Kram Bodil.