I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

12 maj 2010

Rabarber...


För några dagar sedan var det bara knoppar i rabarberlandet. Möjligen fanns där någon liten liten späd rabarb som trängt upp ur jorden.




Men trots dåligt väder och till och med frost, så har de växt så det knakat de senaste dagarna. Landet är fyllt med rabarber och fler blir det. Vi kan skörda hur mycket som helst. Det tar aldrig slut!




Igår kväll kunde jag inte stå emot längre utan var tvungen att knycka några röda fina späda stänger. Det är de jag gillar bäst. De är godast att göra rabarberpaj av tycker jag.




Så igår blev det premiär för den första rabarberpajen. Många fler lär det bli innan säsongen är över. Vi brukar även göra saft efter min mormors recept. Den är jättegod!


Posted by Picasa

1 kommentar:

Annelie sa...

Mmmm, ser gott ut. Jag gjorde rabarber och jordgubbskräm igår, jättegott.
Nej, ju måste jag bara plantera lite rabarber. Hur stor yta har du planterat på som du tycker räcker och blir över? Sprider de sig?
Fina bilder.

Annelie