I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

13 maj 2010

Tapetsering?



Vi har många projekt.

Ibland föds nya idéer längs vägen.

Det här är ett sådant.




Fick en ingivelse att bege mig till färgaffären och låna hem kataloger med tapetprover. De här fastnade jag för. De är från olika leverantörer. Tanken är att det ska bli omtapetserat i vardagsrummet där vi precis satt in en altandörr och vistas mycket.


En liten förhandstitt på mitt färgval och mönster:
(ljuset är inte det bästa)



Har tänkt mig något randigt i ljus färgskala.

Inget storblommigt och inte för "marint" så stjärnorna går bort - även om jag gillar dom. Ju mer jag bläddrar i katalogerna ju svårare är det att bestämma sig. Kanske nummer 3 ovan? Den kommer från Boråstapeter New Classic - gillar den jättemycket. På bilden ser den väldigt vit ut men den har en ljus beige bakgrund och svart mönster.




 


Randigt och rutigt på samma gång?

Skulle det passa i ett vardagsrum? För manligt?

Kommer också från Boråstapeter New Classic.


 


Eller kanske bara randigt - helt enkelt.

Den här tapeten heter Marcel och finns i flera färgkombinationer. Kommer från Sandberg Nora kollektion.

Mja, vi ska fundera lite.

Jag har fler randiga tapeter på gång... visar dom i nästa inlägg ;)

Nu är det långhelg här - Kristi Himmelfärds dag - följt av en "klämdag" som många tar ledigt, och så har barnen studiedag på måndagen. Så de får fem dagar ledigt från skolan. Hurra! jublas det ;)


Trevlig vecka allihopa!

Posted by Picasa

Inga kommentarer: