I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

11 juli 2012



Hejsan!


Har känt mig helt utpumpad efter helgens festligheter då vi firade sambons 50-års dag. En enorm trötthet slog till efteråt. Har inte orkat lyfta ett finger. Det har varit månader av planering och förberedelser parallellt med allt annat firande vi varit med om det här halvåret. Inte konstigt att luften gått ur en. Nu känns det som jag är på väg ut ur dvalan och orkar ta nya tag igen, så idag har jag kollat igenom bilderna från festen och tänkte visa hur dukningen blev.






Färgtemat är svart, vit, gul och silver.


Silverfärgad bård av dekorväv löper över borden. Ovanpå har vi strött silverstjärnor, varvat med ljusgula blockljus, värmeljus i glaskoppar och gula rosor i gamla likörflaskor.


Inte för att vi behövde den extra värmen precis! Vädret var ju hur varmt och klibbigt som helst. Blää. Tur att jag propsade på att ta med några bordsfläktar - de behövdes!







Sånghäften har jag fnulat ihop i Publisher och skrivit ut på dubbelsidigt kraftigt papper med en bild på mannen som två-åring på framsidan. Under bilden skrev vi gästens namn (bordsplacering). När gästerna anlände fick de en drink i ena handen och en liten pappersrulle i den andra. I rullen stod ett kändisnamn och en presentation av personen. Den hade de som hjälp när de sen skulle mingla runt och försöka lista ut vem deras andra hälft/kändispartner och bordsdam/herre var.







Servettringarna har jag gjort av scrapbook-papper. Fotot är ett klistermärke på karta som jag har beställt av StickerApp.







Ballongerna har vi hängt upp genom att sy en björntråd genom "knorren". Mitt färgtema råkade matcha lokalens gardiner vilket inte alls var tanken som många trodde. Haha. Tänkte inte ens på det själv förrän någon nämnde det. Längst bort på bilden dukade vi upp maten och senare hade vi baren där.


Jag hann inte ta många bilder under kvällen och glömde totalt bort att ta bild på fotoväggen vi hade ordnat! Hoppas någon annan gjorde det så jag kan visa er. Vi bad gästerna ta med foton på födelsedagsbarnet och skriva en hälsning på baksidan. Det blev många roliga kort!







Lokalen (undervåningen på en villa) uthyrdes av en förening som inte direkt är utrustad för stora sällskap och middagar. En hel del udda bestick och glas gjorde att vi fick inhandla en del själva och komplettera med sånt vi hade hemma och ta med dit. Tur att IKEA finns! Det skapade mer jobb för oss men det är förstås bara vi själva som avgör vad och hur mycket tid vi ville lägga på festligheterna.


Det hade underlättat om lokalen varit ren och fräsch från början... det första vi fick göra var att ta fram hinkar och rengöringsmedel och torka av överallt. Från golv till tak. Jag skojar inte. Köket var en mardröm. Undrar om det nånsin har rengjorts... Nu har lokalen i alla fall lämnats över i rent och fint skick! Hoppas det uppskattas.



 



Slutligen en liten dimmig partybild från småtimmarna.

Har man en händig man och utbildad elektriker som gillar teknik, ska det självklart finnas bra ljud och ljus, discokula och rök.. host host ;)




Ha en fin dag!

kram


3 kommentarer:

Tant Åsa sa...

Jag vet hur det känns när luften går ur en, då är det skönt att bara slappa. Jättefin dukning du borde jobba i branschen så duktig som du är. Det verkar som om ni hade kul.
Kram Åsa

Helena, The Swenglish Home sa...

Men OJ så du/ni har jobbat! Jag vet hur mycket arbete det krävs om man vill arrangera en fest med det där lilla extra, och jag kan bara ana hur mycket du har pysslat inför den STORA dagen (hurra för sambon, förresten!). Det ser i alla fall himla inbjudande ut, och väldigt trevligt med fotovägg-idén, bordsplaceringssånghäftena och allt det andra. Och hur lyckat var det inte att gardinerna så klockrent passade färgtemat??? Kunde ju lika gärna har varit 70tals-orangea eller puttinuttblommiga eller nå´t ... skulle ju inte alls sett lika snyggt ut i sammanhanget!

Men så trist att behöva skrubba rent INNAN partajet, det kan man ju tycka att ägarna skulle ha ansvarat för... :-(

Du förtjänar att ta det riktigt lugnt nu, så en härligt lugn och avkopplande helg önskar jag dig!

Kram,
Helena

A House With A View sa...

Wow Sanna, vad hiiiiiiiiiimla fint du gjort!!! Gissar att maken blev jätteglad över din insats och över sin kväll!! Hipp hipp hurra till honom på hans födelsedag!!!

Hääääääääääärligt inspirerande inlägg!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka