I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

6 mars 2013



En del av vardagsrummet...





är mediabänken med plats för diverse boxar, möss och fjärrkontroller






Äntligen har jag hittat en lagom stor och lagom hög bänk med dörrar så man kan stänga till om all media. Vår förra bänk var helt öppen och hade inga gömställen för kablar och annat tråkigt som stack ut. Inte så värst snyggt tyckte jag.






Dessutom blev det en samlingspunkt för dammråttorna - de trivdes väldigt bra i kabelhärvan... Sååå skönt att  bara kunna stänga om allting nu!







 


Efter att ha letat ganska länge efter en bänk hittade jag till slut en på Blocket. Från början var den en brun fejk-folie-ek-möbel så här krävdes en del pyssel först.




Vi tog bort klotfötterna så vi fick ner den lite i höjd, bytte träknopparna mot porslinshandtag och så fick den ett par lager vit färg istället. Gångjärnen fick behålla sin naturliga färg. Övervägde att måla över dom också men jag tycker det blev fint med en kontrast till det vita.












Tidigare hade vi ett givet TV-rum/gästrum som vi nästan bodde i när barnen var små och så ett "finrum" som vi aldrig använde. Det rummet kändes väldigt outnyttjat. När vi senare planerade ett större kök och byggde om för ett antal år sedan, fick därför TV-rummet stryka på foten och blev en del av nya köket istället. "Finrummet" blev vårt nya vardagsrum med TV och allt. 



 Har man inget stort hus får man försöka hitta på funktionella lösningar.


Det nya köket är jag jätteglad över, men då och då önskar man ju att man hade fler rum till förfogande. Minst ett par stycken till... om jag får drömma lite.


Med dagens teknik

 BILD (hur stor skärm måste man ha??) och LJUD ("bomber och granater!")

hade till exempel ett TV-rum inte varit helt fel kan jag känna så här i efterhand :)


Jag önskar er alla en fin dag!




9 kommentarer:

Tant Åsa sa...

Jättefin TV möbel. Min man Mr A gjorde våran TV möbel i Ek. Det finns inte så mycket snyggt inom mediamöbler. Kramar från Åsa

X sa...

Vad fin du gjort tv-möblen, när du berättar att den varit brun innan så känner jag igen den faktiskt.

Här byggde vi om en ikea tv-bänk så som vi själva ville ha den och är hel nöjd, sparade några kronor på kuppen!

Ha en fin kväll vännen/Kram Lussan

Gugis Pärlor sa...

Nämen, du har också ny, fin header! Och vilket superlyckat drag att få tag i en så vacker tv-möbel ;O) Aldrig hade jag kunnat gissa att ni hade målat och fixat den! Vad ni är duktiga! Visst är det så att alla nymodigheter med sladd och diverse går en halvt på nerverna... bra då att få dem undangömda ;O)

Kram Gugi

Ps. Ljusstakarna är loppisfynd..fniss...

Rosa i huset i vitt sa...

så snygg den blev ...och vilken härlig vårig header du har gjort
ha en trevlig helg
kram Rosa

Mycket annat & lite betong sa...

Så snyggt ni har gjort!
Skönt att kunna gömma allt det där man "måste" ha men som man inte vill ska synas. Vi snickrade ett skåp där vi gömde vårt. Jag skulle gärna vilja gömma undan TVn också.

Hälsningar Agneta

A House With A View sa...

Men vad fiffig och duktig du är Sanna! Det blev ju huuur bra som helst! Och till en billig peng gissar jag, det går ju att fynda på Blocket, slippa köpa dyrt!!! Snyyyyyggt! Och jag kan bara hålla med jag som också nyligen fått en TV-bänk med dörrar som gömmer fula sladdar, så himla skönt att slippa alla fula sladdhärvor!

Fin inspo från ditt hem!

Kraaaaaaaaam aka

Bodil sa...

Hejsan!
Vilken fin tv möbel. Skönt att gömma sladdor och sånt.
Vi kan inte ha en stor möbel där vi har tvn.
Du undrade hur jag hade gjort m:et på köks gardinerna. Jag har målat dem med tygfärg.
Ha en underbar helg.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Det blev ju jättefint Sanna! M

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Sanna,

Mycket snyggt pysslat och pimpat må jag säga, och jag förstår precis vad du menar med skönt att kunna stänga in diverse kabelkaos och tillbehör.

Och så har du en skön vårpimpad header - fint! Vilket dock påminner mig om att jag inte har ändrat min på vääääldigt länge.. men jag tror jag resonerade som så att om jag inte lyckades byta ut sommarblommeheadern ens över jul, så kan jag väl lika gärna låta den hänga med till nästa sommar också... ehm?

Kramar i massor och en fin start på nya veckan i morgon hälsar
Helena