I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

24 mars 2013




Hej på er!

Här skiner solen från klarblå himmel idag och det är otroligt ljust! Även om det fortfarande ligger ett snötäcke över gräsmattan börjar man ana kala fläckar här och var nu, men det dröjer nog ett tag till innan jag får se några vårlökar i min trädgård.


 I år lär vi nog inte få någon värme till Påsk. Om jag inte minns helt fel, så hade vi en kanonfin Påsk för två år sedan med närapå sommarvärme! Vi dukade påsklunch ute på verandan, gick i shorts och kortärmat och hade det så himla varmt och skönt! Visserligen låg Påsken sent i april det året, men ändå, tänk OM.. :)


På tal om Påsk och dukning, så har jag gjort en lite annorlunda dekor till servetterna. Av saltdeg har jag tryckt ut äggformade tags och målat i pastelliga färger. Skulle skriva "Glad Påsk" på svenska men, efter en stunds letande insåg jag att det kommer bli ett stört omöjligt uppdrag... då alfabetet endast sträcker sig till Z!! Smarto. Fniss.
























Önskar er en fin start på nästa vecka!

KRAM





5 kommentarer:

Tant Åsa sa...

Fint du är så duktig på att pyssla. Blir inspirerad imorgon upp på vinden och leta påskpynt. Kram Åsa

A House With A View sa...

Åååååh vad jättefint Sanna!!! Heeelt bedårande! Du kan du! Jättefin dekoration! Vad pysslig du är och vad kul att du visar allt det vackra du gör!!

Angående Ikea-besöket så blev det "sådär", haha :)) Men nu vet jag vad jag vill satsa på i alla fall inför renoveringen :))

Kraaaaaaaaam aka

Rosa i huset i vitt sa...

Jättekul ide...så fina
kram Rosa

Rosa i huset i vitt sa...

Hej igen tackar dig med frö påminnelsen att det var Annadag pingst ..vet inte vad jag fick påsk ifrån
har varit inne och raderat bort det nu
kram Rosa

Gugis Pärlor sa...

Ojojj, vad fina! Men vad gjorde du bokstäverna av?

Kram Gugi