I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

20 mars 2013



Pynt i riset

Kommer ni ihåg trolldegen??

Barnen brukade komma hem med små intressanta konstverk från dagis minns jag och själv har jag nog inte trollat sen lekskolan. Så när jag fick se fiffiga idéer på nätet (bland annat på Pinterest) bestämde jag att prova själv någon dag. Lägligt nog så befinner sig Påsken runt hörnet, så varför inte fixa nytt pynt till riset? Det behöver väl inte vara de traditionella fjädrarna varje år eller?




Saltdeg är jättelätt att göra och det finns en hel del recept på nätet. Det går även använda play dough som finns i många färger eller vanlig lera. Jag målade mina med vit färg och så har jag slipat lite lätt med ett fint sandpapper för att jämna till kanterna. 


Jag har några saltdegs-projekt till så eventuellt får ni se fler idéer här ;)


Ha en bra dag allihopa!


Ute är det bistert, blåsigt och kallt, men hoppas att en tur till Påskmarknaden kan värma upp en frusen själ i eftermiddag :)

Varm kram!


4 kommentarer:

A House With A View sa...

Nämen vad söta :))) Vad duktig och fiffig du är Sanna, heja dig! Blev ju jättefint och personligt! Jag har tagit in lite påskris till köket idag, det blev fjädrar i dem men också lite annat pynt jag haft i eeeeeevigheter :)) Men påskfeeling blev det i alla fall :)

Stööööörsta kraaaaaamen aka

Rosa i huset i vitt sa...

Så fina de blev...har inte tagit in nåt ris ännu ..ha en trevlig helg
kram Rosa

Sofia sa...

Men du, så fina!!! En riktigt bra idé....
Kram kram , ha en fin helg....
Sofia

Gugis Pärlor sa...

Jösses, du har rusat förbi mig med hästlängder vad det gäller påskförberedelser...!! Fint gjort!

Kram Gugi