I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

23 november 2010

Glöggbricka


Hej!

Hur mår ni?

Här viner vinden runt husknuten och det är snökaos utanför. Brr! Nu tycker jag det är dags för glögg. Vi brukar börja till 1:a advent men i år har den fått komma fram tidigare.







Varför gömma allt i skåpen? Jag har dukat fram på bänken i vitrinskåpet och där kommer det få stå hela julen. Där kommer det också finnas lite annat gott framöver.






Årets glögg är den guldfärgade flaskan och smaken är saffran. Har ni provat den? Jag gillar saffran i bullar men i drycken tyckte jag inte om den. Men jag ska ge den en chans till. Min son är förtjust i glögg men, han får hålla sig till den snälla varianten - den utan sprit alltså.







På loppis har jag hittat en kanna att hålla glöggen varm i. Vi får se om det fungerar med värmen - annars är den ju rätt snygg att titta på! 







En strut med Åre tryffelchoklad. Smaken är glögg (vilken överraskning...) och den är jättegod! Men så gillar jag ju choklad också...






De här små muggarna fick jag i julklapp för länge sedan. De är köpta på Indiska och det var de sista som fanns buhu! Gillar dom jättemycket. Jag spanar alltid efter fler när jag är på loppmarknader och särskilt nu i juletid men än har jag inte hittat några. Brickan kommer från Sia och är en riktig julfavorit. Fyndade den för halva priset när en inredningsbutik sålde ut och det gör ju bara att jag gillar den ännu mer! ;)






Ytterligare ett loppisfynd. En gammal sliten plåtburk med julmotiv.






Just nu innehåller den kastanjer, kottar och kanelstänger. Jag kommer byta ut innehållet så småningom mot hemlagat godis eller pepparkakor när julen närmar sig :)




That´s it folks!

Så ser det ut för närvarande.

Jag har planer på att fylla några glasburkar med lite olika innehåll (ätbart förstås...) och så ska jag göra några blomarrangemang med hyacinter. Längtar efter den doften nu!


Tack för att ni hälsar på hos mig.


Önskar er en fortsatt fin vecka!


Posted by Picasa

8 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Sitter här och huttrar, borde haft lite glögg att värma mig med, bra idé!!

Underbar bilder och vilken plåtburk...Gorgeous!!

Mvh
Frida

Unknown sa...

Hi Sanna! You are so talented. I know nothing about mulled wine.
I'm having a wine party next week with my best buddy. Very simple but it works! You are invited! Wouldn't that be a blast!
I'm glad you like the color of the shop. It matters to me.

Huset vid ån sa...

Åh, Vad mycket gott du har dukat fram, ser så trevligt ut!

Hoppas att du får en bra dag!
Onsdagskramar Therese

Gugis Pärlor sa...

Vilken julkänsla du har tagit fram! Glöggkannan är ju ett vackert fynd och allt det andra med... Skulle smaka med ett glas glögg nu... kanske ikväll ;O)

Kram Gugi

Annelie sa...

Vilken mysig glöggbricka du har, och så generös.
Jag älskar att pröva nya smaker, den där med saffran låter ju intressant. Chokladen är jag helsäker på att jag skulle gilla... anything chocolate...

Tänk om man ände bodde grannar, då skulle jag ringa på din dörr för en provsmakning, fniss.

Längtar också efter hyacint doft just nu, vi måste vara programmerade efter alla dessa år av jular.

Kramar

Tant Åsa sa...

Vilket bra tips det skall jag kopiera direkt. Hälsningar Åsa

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Mmm får man komma över?? :)
Saffransglögg låter ju intressant, flaskan var ju fin iallafall.

Kram på dig!

Erika sa...

Tycker det låter väldigt mysigt med en bricka som alltid är reda för att en kopp glögg. Då blir det säkert fler mysstunder under julen.