I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

26 november 2010

Merry and Bright


Hej vänner!


Vilket fint vinterland vi har utanför dörren. Snön ligger gnistrande vit överallt. Det har snöat väldigt mycket de senaste dagarna och det sägs att vi kommer få en likadan vinter som förra året. Det enda tråkiga är att det är så tungt att skotta undan! Och vart ska man göra av all snö?




Du kan titta närmare hos Adlibris och Amazon




Tänkte tipsa om en bok nu när vi börjar närma oss julen. Det finns så många fina bilder och tips kring dekor och inredning i den. Jag kan bläddra och stirra i evigheter. Jag får massor av idéer men så gäller det att skrida till verket också *fniss*. Det är Country Living (love that magazine) som ligger bakom och den heter Merry & Bright.



Har ni någon bok eller tidning som inspirerar er inför julen?






Min plan är att ge mig på en saffransdeg och baka lussekatter i helgen. Jag hoppas att dottern är pigg på idén ;) Så ska jag leta fram ljusslingor till verandan, stjärnor och adventsljusstakar så jag kan tända dom på söndag när det är 1:a Advent. Min rygg är inte så pålitlig just nu så jag får vara glad om jag kan få något gjort på min långa "att-göra-lista" just nu.

Vad har ni för planer?


Jag vill passa på att önska mina amerikanska vänner en Happy Thanksgiving!


Trevlig helg till er alla!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Hej Sanna!

Den boken måste jag ta och kolla in. Du vet väl vid det här laget att jag är galen i böcker och magasin (fniss) Bara det att min bokhylla spricker i sömmarna snart! Kul göra att se fram emot i helgen! Har du nåt bra recept på saffransdeg så tar jag gärna emot? Min deg jag gjorde häromdagen var litet åt saltare hållet och så blev den stenhård vilket inte är att föredra... ;O)

Trevlig helg!

Kram Gugi

Systrarna Hjertén sa...

Jag har ingen julinspirationsbok, borde jag såklart ha!

Jag hoppas att hinner få fram lite adventspynt under helgen, men vi får se vas dom hinns med!

Mvh
Frida

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jag har också tänkt bara lussebullar till helgen och jag njuter av Lantlivs senaste julnummer, oj så julfina hem *suck* :)

Hoppas din rygg bär så du får upp adventsstakarna!

Ösnkar dig en fin första advent.
Kram Linda

A House With A View sa...

Hjääälp Sanna jag blir såå stressad, du liksom många andra verkar ha full kontroll inför advent, här är kaos, fniss. Och du, jag behöver ingen bok, jag har jordens bästa bloggis att hämta MASSOR av inspirations ifrån, nämligen från dig :))

Mååånga kramizar aka

Huset vid ån sa...

Åh, Den boken verkar vara toppen....

Hoppas att du får njuta av en fin adventshelg mellan lussebullarna!

Kram Therese

Annelie sa...

Och här har vi ingen snö alls. Not fair!
Vet hur jobbigt det är med tung snö, annar tycker jag nog om att skotta.
Den boken kanske man ska kolla in, speciellt nu när den är rekommenderad av en svensk tjej.

Kramar