I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

9 april 2011

Fest och Awards


Hej!

Just nu förbereder jag en tårta...

Här duggar födelsedagarna tätt. Min bror fyllde 30 år tidigare i veckan och idag ska vi fira honom. Han vet ingenting... det ska bli en överraskning hehe ;)





Okej! Jag medger... Jag har fuskat!

Ja, jag har faktiskt köpt allting färdigt... inga hembakade tårtbottnar eller egengjorda fyllningar denna gång. Sanningen är att... jag orkade helt enkelt inte göra allting från grunden. Nej, den här gången gjorde jag det så bekvämt och smidigt som möjligt. Förhoppningsvis är det ingen som märker någon skillnad ändå ;)

- och kanske får ni se det färdiga resultatet så småningom.

~~~


Nu över till något helt annat.


Jag har fått två blog awards av Gugis Pärlor. Tack snälla Gugi!




Liebster blog award - skickas till fem inspirerande bloggare med antalet följare färre än 100.








The Gorgeous Blogger - skickas till fem favorit-bloggar och dessutom ska man svara på fem frågor.


När startade du din blogg?

Augusti 2009

Vad skriver du om i bloggen - vad handlar den om?

Allt och ingenting! Den började som en dagbok över våra trädgårdsprojekt. Snart upptäckte jag hur roligt det var att skriva och visa (fast läskigt utlämnande!) Numera skrivs det även om pyssel, bakning, loppisfynd och annat som faller mig in för stunden. Jag har svårt att hålla mig till bara ett ämne och det är inte så att det formligen sprutar ut saker att skriva om. Å nej. Det är en konstant berg- och dalbana för mig.

Vad gör din blogg speciell, jämfört med andra bloggar?

Hm.. Jag har inget speciellt tema eller någon röd tråd - gör det min blogg speciell? Hahaha! Skämt! Jag är bara glad och tacksam över att någon hälsar på och vill läsa vad jag skriver om. Det vore ganska tråkigt annars. Så tack alla goa bloggvänner!

Vad fick dig att börja blogga?

Jag blev nyfiken! Jag ville veta vad det innebar att blogga - hur det fungerade. En dag bestämde jag mig för att prova och startade en privat blogg. Det gav mersmak och ett år senare startade jag My Blueberry House.

Vad skulle du ändra på i din blogg?

Ibland allt och i nästa stund ingenting. Jag vill försöka hitta en stil som "bara är min" och inte påverkas av någon annan. Det är ju inte så himla lätt med alla läckra bloggar som finns därute. Jag vill lära mig mer om designen och uppbyggnaden av en blogg också.



Så där har ni det!


Awardsen skickar jag vidare till alla kära bloggisar där ute som känner att de vill motta den

- med en särskild "shoutout" till Linda som nyligen startat upp en ny blogg: Vildros och Kaprifol


Ha en trevlig helg allesammans!



5 kommentarer:

A House With A View sa...

Vad mumsigt!! Jag vill ju absolut se ALLT du gör och bakar, så MERA FOTON, hihi, eget bakat eller inte, lika intressant :) Jag som är tokdålig på att baka själv får ju bra tips på det du köper halvt färdigt/helt färdigt, perfekt!

Vad roligt att få läsa lite om dig och din syn på bloggandet! Har inte sett den här awarden förut, bra frågor!

Önskar dig en riktigt fin lördag!

Kraaaaaaaaaam aka

Systrarna Hjertén sa...

Jag tycker du har en härlig blogg med egen stil. Jag har i alla fall inte låst om popcorn-tårta någon annanstans! Måste dock medge att det var skönt att läsa att även du "fuskar" med bakverken ibland!

Mvh
Frida

Helena, The Swenglish Home sa...

Hej Sanna,

Ja men, jag håller nästan med Frida att det var skönt att höra att även bloggvärldens bakdrottning kan bjuda på "köpebröd" ibland, och alltså är lite mänsklig... ;-)

Varmaste grattis också till dina awarder! Jag har alltid varit väldigt förtjust i din blogg, dina härliga bakverksbilder, din ton och ditt sätt att skriva. Du har en egen "röst", och det är så trevligt att titta in hos dig!

Stor kram från Sverige, där pojkarna och jag befinner oss på påsklov. LIte konstigt att komma från sommarvarma UK till ett Sverige där vår sjö är HELT täckt av is fortfarande! Fast det är ganska behagliga temperaturer, tack och lov!

Stor kram till dig,
Helena

Hemma hos Klara... sa...

Mmm vad gott det ser ut, ja man får använda färdiga tårtbottnar tycker jag :) Du undrade om påskhararna, tyvärr säljer jag inte dessa i butiken. Har fått så många förfrågningar om dessa så det får väl bli till nästa år i stället...

Kram Helena

A House With A View sa...

Hej igen sanna!


Jaaaa, det stämmer, haha, kommer du ihåg "härmed upphäver jag dårskapet", haha. Vet inte när jag skrattat så gott som när jag läste det, you made my day!! Jag uppskattar sååå din humor ska du veta :))))

Kraaaaaaaaaaaam aka