I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

6 april 2011


Hej och Tack

så jättemycket för hälsningar och gratulationer som trillat in!

Jag blir så glad för era omtänksamma ord.



Ser ni så söta violer?





Ett jättefint blomarrangemang som jag fick i present på min födelsedag.

Jag fick så många andra fina presenter också, fast jag inte firar några jämna år eller så (ett år kvar till det stora fyra-noll ...) en av dom var en gigantisk blomstertrappa av snirklig zink- och ståltråd som ska stå ute i trädgården. Ja, det är lite svårt att förklara hur den ser ut, så jag visar den längre fram när jag funderat ut vart jag ska ställa den. Behöver nog samla på mig en del krukor och växter också ;)






Jag berättade ju att vi skulle fara iväg till Göteborg över helgen. En resa som anordnas genom min sambos arbete och där även vi som fruar/flickvänner/sambos har förmånen att följa med. Vi brukar börja med ett jobbrelaterat studiebesök, sedan checkar vi in på hotellet och så är det fria aktiviteter fram till kvällen när vi åter samlas för middag och underhållning. Denna gång såg vi en show på Rondo med komikern Robert Gustafsson. Han firar 25 år som artist och showen bygger på hans "hits" genom åren. Många välkända sketcher och mycket skratt!




 

Tyvärr var det en ganska regntråkig helg. Göteborg var alldeles inhöljt av dimma och hög luftfuktighet. Det var varmt men väldigt disigt och grått. Det blev inte så mycket strosande på stan men, jag hade ett mål. En butik som jag väldigt gärna ville gå till - Balders Hage. Jag har sneglat och dreglat över deras nätbutik och haft den med på min långa "butiker-att-besöka-lista-när-jag-är-i-Göteborg" väldigt länge. Nu var det dags för ett besök "IRL". 




 

- och jösses så mycket fina grejer det finns här.

En välbesökt butik med stort utbud. Jag gick förstås rakt på den lilla bakavdelningen och sortimentet av Green Gate-produkter. Lyckades slänga upp kameran och ta ett foto innan även denna del fylldes av shoppinglystna besökare.


 

Så mycket på hyllorna som skriker "ta mig - välj mig" så man blir alldeles snurrig. Jag kände mig ganska mättad av att bara gå omkring där inne och insupa hela atmosfären. Så hör och häpna, det blev inga inköp. Inte en endaste liten shoppingpåse följde med ut ur butiken. Sambon drog nog en lättnadens suck när vi gick därifrån tomhänta. Faran över för denna gång *fniss*




 

Önskar er alla en trevlig dag!


2 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Oj, vad har hänt? Kan inte se dina bilder!

/Frida

Gugis Pärlor sa...

Hej på dig! Nu kan jag se bilderna igen! Och vilka vackra sedan... superfin födelsedagspresent och lyckad helg i Göteborg. Den showen skulle nog vi också ha gått på om vi hade varit i Göteborg istället för Stockholm ;O) Robert Gustafsson kan inte göra en på dåligt humör (fniss)!!! Jag känner också igen pusterna av lättnad från ett visst håll...?!

Kram Gugi

Ps. Tack för dina alltid goa kommentarer!