I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

7 maj 2011


Hej!

Nu har det fina vädret återkommit och jag har hört att det ska bli riktigt kanonfint till helgen.

Perfekt!

På lördag ska det nämligen bli släktträff här på sambons sida. Först firar vi den nyss fyllda 80-åringen (svärfar) med en lunch tillsammans med sambons systrar och respektive. Sedan bär det av till vår Hembygdsgård där vi bokat festlokal (och övernattningsrum för långväga släktingar) och möter upp resten av gänget under eftermiddagen. Vi hjälps sedan åt att fixa och duka, baka tårtor och hämta maten som är förbeställd. Det kommer bli en superbra dag det här :)



Ute och luftat cykeln ;)
Hittade söta pelargoner på färden.




Jag har nämnt att vi byggde en trappa under påskhelgen. Den är nu färdig men behöver ett lager färg till.

Här är en liten film:


 

 

Verandan som den ser ut just nu.



På vår "att-göra-lista" står det bland annat att:


Innertaket ska målas.
Någon form av galler/skydd ska byggas nertill, runt sidorna.
Marksten ska läggas nedanför trappen.
Belysning ska installeras - ska bara hitta rätt först ;)





Jag fick hjälp av mina barn att sätta ihop ett skåp.

Det gick över förväntan.

Skåpet ska stå här på verandan och fungera som avlastningsbord och förvaring.




En sneak-peak uppför trappen och in mot vardagsrummet.


Blomstertrappan är en present från min syster. Jag håller på att fnula på vad jag ska ha för blommor och krukor där på. Pelargonerna kommer jag nog att ställa dit till att börja med.



Jahopp. Så ser veckan ut i blåbärshuset. 
Sakteliga tar saker och ting form :)


Trevlig helg allesammans!

Nu ska jag titta in till er.


Posted by Picasa

3 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Hej Sanna! Trevlig helg som väntar med goda middagar och annat kul firande! Vacker veranda... Visst är det kul att allt börjar ta form och man får se resultatet av alla mödor? Ha det nu så bra och njut av lediga dagar!

Kram Gugi

Annelie sa...

Tur att ni skulle få bra väder med så mycket att göra. Hoppas att födelsedagsfirandet gick bra, 80 år ska helt klart firas. Kul att det verkar vara en sådan stor och partysugen familj.
Till verandan säger jag bara JA TACK! Jättemysig och fin, och finare ändå kommer det att bli såvitt jag förstår.
Pelargonerna är så fina, klart du ska ha lite sådana på altanen.

Många kramar till blåbärstjejen!

Annelie

Systrarna Hjertén sa...

Ååååååååååååååååå............!!!!!!!!!!!!!!

Vilken veranda!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Frida