I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

3 maj 2011


Hejsan

Hoppas ni har fått en bra start på veckan.

Min vecka började med några glada överraskningar som jag är alldeles stum över! Men jag vill inte avslöja något än, förrän jag fått bekräftelse på att det verkligen stämmer och vet vad jag ska göra :)






 Eftersom vi har haft så varmt och fint nu på sistone glömmer man lätt bort att vädret kan vara ganska nyckfullt vid den här årstiden. Som just nu! Solen skiner, det regnar och så singlar det ner snöflingor och hagel om vartannat. Lurigt!


Det ställer förstås till det utomhus när vi börjat snickra och röja i trädgården.






Man blir så fylld av energi när solen tittar fram. Våren är här och man vill ut och hoppa glädjeskutt! (precis som kossorna gör när de blir utsläppta efter en lång kall vinter hihi). Trädgårdstidningar dimper ner i brevlådan och lockar med både det ena och det andra - fina planteringar och blomstrande trädgårdar, krukor i alla möjliga utformningar, engelska romantiska växthus, poolbyggen och finfina utemöbler... jag drar en djup suck! Jag vill ju ha allt!






Jag blir ivrig - och otålig. Jag vill sätta igång med våra projekt NU. Fortsätta snickra och färdigställa allt vi påbörjat, så man kan börja använda det nån gång. Man har ju haft en tanke, en vision om hur saker och ting ska se ut när det blir färdigt. Ibland känns vägen dit väldigt lååång bara ;) 








Idag firar vi svärfar som fyller 80 år!

GRATTIS!

(vi kommer snart..)




Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka.



7 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

HÄRLIGA bilder!!

Man blir ju lite chockad när det snöar ute...blä!!

Mvh
Frida

Gugis Pärlor sa...

Superfina bilder! Det brukar alltid komma ett bakslag på våren innan den slutliga värmen kommer ;O) Vi får väl hoppas att värmen infaller snaaart!

Kram Gugi

Mjuka sa...

Åh vilken söt blogg jag trillade in på här!!
Ha en trevlig kväll
kram Malin

Annelie sa...

Jättefina bilder, Sanna!
Blir redigt nyfiken i en strut.
Share!!!

Kramar,

Annelie

A House With A View sa...

Stooort grattis till svärfar på hans födelsedag!!!

Gah vilka heeelt underbara bilder!! Om du vill ha allt i katalogerna på posten så vill jag ha allt du visar i inlägget, haha. Sant!!

Och du, ang. mattval, riktigt kul att du kom med den röda nyansen som idé :) Har nämligen tänkt på en röd persisk matta som ett alternativ så det var ju klockrent :))

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Nu blir jag nyfiken, vad är det du har på gång???!!! :)

Ja trädgårdstidningar kan man förlora sig i...
Finns ju så mycket inspiration men kruxet är att få till det själv, drömma går ju! :)

Nyfiken på dina trädgårdsprojekt!

Kraam

Helena, The Swenglish Home sa...

Hej söta Sanna,

Vilka TOKSNYGGA bilder! Otroligt läckra och innehåller ju flera av mina favvodetaljer.... rost, blommor, kransar, hårda material mot mjuka osv - himla snyggt gjort!

Oj så spännande det låter och jag hoppas att nyheterna var rakt igenom så positiva som de verkade... men jag säger som Annelie - oj så nyfiken i en strut jag blir nu...! :-)

Stor kram till dig och en fin helg önskar Helena