I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

14 oktober 2010

Flaggspel



Flaggspel ser jag lite här och där och jag är ju bara tvungen att prova själv :) Jag fyndade billiga scrapark i bokhandeln och använde material som jag redan hade i mina gömmor.


 


Så här gjorde jag:




Först klipper jag ut trianglar/flaggor i önskad storlek.




Jag använde mig av dubbelhäftande tejp på rulle som jag klistrar längs kanten på baksidan av bandet. Dra av skyddspappret, vänd flaggorna med rätsidan mot tejpen och tryck dit. Jag bryr mig inte om hur baksidan ser ut eftersom jag tänker hänga den mot en vägg.




Jag använder en stans och trycker ut hål över varje flagga och klämmer dit minibrads, en efter en.




Hittar en karta med rub-ons - "gnuggisar", får en idé och bestämmer mig för att prova om de fäster på tygbandet.




Simsalabim så har jag fått ett färgglatt flaggspel i miniformat.



Bandets längd är 120 cm och flaggorna är ca. 7 cm höga.



Trevlig torsdag!

Går inte veckorna otroligt fort??

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Godmorgon Sanna!

Så snyggt det blev! Enkelt pyssel att göra till Halloween ;O)

Ha en fin dag!

Kram Gugi

A House With A View sa...

Men oj så pysslig du är, inser hur tappad jag är när du presenterar än det ena än det andra! Så fint flaggspel, blev ju supersnyggt!! Vissa har fallenhet och andra...liiite mindre (läs aka), hihi.

Ha en bra dag!

Stor kramiz aka

Annelie sa...

Snyggt blev det!
Härligt att fynda pysselingredienser. Själv får jag ideer och går till pysselaffären men blir lite avskräckt när jag ser hur varukorgen blir dyrare och dyrare. Så jag lägger tillbaks allting.

Igår tänkte jag att de här muffinformarna skullle jag vilja skicka till Sanna. Halloween muffinformar oranga och svarta med spindlar och spindelnät. But guess what??? Made in Sweden!!! Nae, skojjar du tänkte jag. Hoppas då att de säljs i Sverige till Sanna också.

Bakade pumpkin-chocolate chip muffins till barna. De blir ju liksom oranga och mörkbruna, lite Halloween colors. Överkursen med orange apelsin frosting struntade jag i eftersom det var bråttom för barnen att smaka och jag hann inte.

Kram (veckorna går fort här också)

Unknown sa...

La till mig som följare. Du gör så himla mycket kreativa (och goda) snygga grejor.
Ha en skön helg!
Camilla

Anonym sa...

Hejsan gumman!
Vad fina flaggor! Kul ide!
Tack för alla dina fina och uppmuntrade ord hos mig. Jag är fortfarande kluven när det gäller bloggen, vi får se. Jag bloggar när jag har lust helt enkelt!
Har du inte fått mitt paket ännu, hmmmmmm? Det borde ju vara framme nu....
Ha en skön fredag.
Kram Bodil.

Unknown sa...

Lovely flags! I should make one...thanks for inspiring!

xo,

annie