I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

30 augusti 2010

Vad som döljer sig bakom



Har ni också lådor som ser ut...


SÅ HÄR?!



KAOS!



och massor av småpryttlar och påsar som åker än hit och än dit i lådorna?




Jag är en person med ordning och reda. "Var sak på sin plats" - det är jag det. Men när det kommer till mina kökslådor... nja, inte så mycket! Där har jag lite att bevisa. Ok, kanske var det mitt eget fel. Efter en totalrenovering av köket för fem år sedan sa jag att, "nja, vi väntar med inredningen i lådorna tills vi bott in oss i dom ordentligt". Hmm... man borde väl ha gjort det nu...


Oj! Så svårt det blev att bestämma sig för vart man skulle förvara allting. Vi hade i stort sett ingen förvaring alls i det gamla köket och helt plötsligt hade vi massor! En total omställning. Jag har flyttat om lådorna flertalet gånger, till övriga familjens förtret (rätt kul att se dom leta och klia sig i huvudet: "få se nu... den var här igår..." *fniss*). Vissa familjemedlemmar tycks tro att jag gör det med flit... nej nej inte alls! Lovar!






Nåja, nu har jag gått igenom bestickslådorna och tagit bort sånt som vi inte använder. Jag har samlat på mig små flaskor och burkar på loppisar och tänkte nu få ordning på påsarna i specerilådan. Alla dessa refill-påsar! Jag har bestämt att viga en låda enbart till bakingredienser och en annan till bunkar, tyllar och spritspåsar. De har med tiden blivit utspridda lite här och där.


Tyngre varor som mjöl och socker förvarar jag på köksbänken i stora glasbehållare och så är det ju tur att man har förmånen att äga ett skafferi som sväljer det allra största och mest skrymmande.






Aah mycket bättre!


Inte perfekt men det duger tillsvidare.
Emaljlådorna från Kockums passade bra att förvara allt smått i.


Måste sätta mig ner och skissa på inredningen - NU!


Trevlig måndag :)

Posted by Picasa

9 kommentarer:

A House With A View sa...

Haha, känner igen mig!! Jag har stuvat undan en massa saker i vårt stora skafferi och tänkt lääänge att jag ska ta tag i det, men hur blir det, nada, suck... Det blev jättefint hos dig! Superfin köksbild med de fina glasburkarna och den "to die for" köksmaskinen - avis :)

Stora kramizen från aka

Systrarna Hjertén sa...

Känns igen!! Dock har jag inga kökslådor för tillfället, började måla om lådor och luckor för ett tag sedan (typ 2 år), det verkar bli ett långkörarprojekt...slutar nog med att vi hinner byta ut hela köket!!

Mvh
Frida

Anonym sa...

Hejsan Sanna!
Vad fint det blev i lådorna. Jag försöker hålla iordning men ja, det är inte alltid lätt.
Vilka fina emaljlådor.
Kul att du läser när jag länkar.
Tack för dina alltid så goa kommentarer.
Stor kram till dig.
Bodil.

Unknown sa...

I missed the Emmy's! The cable went out and didn't record. I have to let it go.
Doesn't it feel so good when things are in order. I love it.
Just received my Farm Chicks Christmas and can not put it down. It's how I get in the spirit of any season here in warm(hot) Florida.
Enjoy your day friend,
KarenSue

Gugis Pärlor sa...

Hihi, känner så väl igen mig själv! Kökslådorna är rena katastrofen numera! Men å andra sidan finns det ju viktigare saker i livet ;O)

Må så gott!

Kram Gugi

Unknown sa...

Hi Sanna,

How do I translate your beautiful blog? Do you happen to know?

xo,

annie

Helena, The Swenglish Home sa...

Du är för snäll du! Jag blir alltid så glad av dina ord och det känns mysigt att du "finns där".

Nå, innan jag blir alldeles för "soppy" över alla goa bloggare där ute så skall jag genaste fokusera på temat för dagen hos dig, och oj så skönt att se att det inte bara är här det råder kaos bakom lyckta dörrar s a s. Fast hos dig handlade det ju inte direkt om kaos, snarare en mild, försumbar charm-röra måhända... ;-D

Här hemma har vi ett uttryck: " the fourth drawer", dvs den låda -oavsett var den är - det är kosmiskt OMÖJLIGT att få någon ordning i... någonsin! Du vet, den med tejp och pennor och allt som inte får plats någon annanstans... vilken med barnens inträde dessutom brukar innehålla diverse lösa legobitar och annat jox. Det är bara det att det på sistone verkar finnas "fjärdelådor" lite hör och var och snart får vi nog gemensamt familjespader! ;-D

Himmel, vilken lång och babblig kommentar det bidde här... Röra engagerar tydligen.

Kram på dig!
Helena

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Näääe, såna där "före" lådor har inte vi....

(in my dreams... är allt perfekt...)

Celestial Charms sa...

I am in love with your pretty glass kitchen canisters that you use for your flour and sugar. Oh, and your pretty red Kitchenaid mixer too. I have a white one, but I love the color red!
Maureen