I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

24 december 2010

Have Yourself a Merry Little Christmas...


God Jul allihopa!

Vi startar dagen med att gå till kyrkan och delta i en familjegudstjänst. Därefter åker vi till landet och firar julafton hos min mamma och hennes sambo tillsammans med barn och barnbarn.




Våra jular är ganska traditionella. Oavsett vart vi firar Julafton så går firandet i ett speciellt mönster. Vi börjar med middag runt ett-tiden, oftast drar sig klockan nästan mot två innan allt och alla är på plats. Efter middagen gäller det att ta en bra plats i soffan! Då är det dags att se den årliga Disney-filmen på tv. Jag är född på 70-talet och är uppväxt med "Kalle och hans vänner" - det är ett måste! Mina barn däremot förstår inte riktigt varför vi måste titta på gammal tecknad film när det finns så mycket annat att se haha! Jag befarar att den traditionen inte kommer att leva vidare i nästa generation. Några timmar senare kommer tomten på besök och det brukar bli ett himla ståhej innan alla julklappar är utdelade... Resten av kvällen tar vi det lugnt, umgås, pratar, äter julgodis och tittar igenom vad alla har fått av tomten :)






Hembakat godis och kakor har jag stoppat i en plåtburk och tar med mig som present. Recepten har jag hittat hos Joy of Baking.




 

Jag önskar er alla en fridfull jul.


Happy Holidays!

Take care.

5 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

GOD JUL Sanna!

Ha en skön och mysig julhelg med nära och kära!

Julkramar Gugi

Maria - Villa Krutbruket sa...

God jul i stugan! Kram Maria

Unknown sa...

THANK YOU!!!!!!FOR THIS THE TRASLATOR IS NOT IMPORTANTA!MERRY CHRISTMAS raffa

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tack för dina rara ord!

Du är välkommen tillbaka in till mig!
Jag lägger till dig på min lilla lista så jag hittar hit igen!

Ha en fin dag! Kramar Maria

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Precis så brukar våra julaftonar också arta sig, fast tyvärr blev det ju lite annorlunda för oss detta året.

Tack rara du för dina värmande rader inne hos mig!!

Stor kram
Linda